Begynder-råd!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

499 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. august 2010

>>Carina<<

Jeg har i tankerne at prøve krafter med min første rigtig kage snart... Nogen der har nogle rigtig gode uundværlige tips til en total nybegynder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Dimse

Verdens bedste chokoladekage:

DEJ:
6 spsk. kakao (Ægte)
250 G. hvedemel
300 G. sukker
1 tsk. natron
1 tsk. bagepulver
½ lille tsk. salt
2 æg
250 G. smeltet smør
2½ dl. vand eller mælk

Revet appelsinskal fra 1 appelsin, hvis du ønsker orangesmag.

GLASUR:
2 spsk. kakao
250 G. flormelis
2 tsk. kanel
2 spsk blødt smør
½ dl. kogende mælk

Bemærk:  
Kom det dobbelte i, hvis du vil lave en stor bradepande.

DEJ:
Alle ingredienserne blandes i en skål og røres sammen til dejen er cremet i konsistens.

Dejen kommes herefter i en smurt bradepande 24 X 30 eller springform. Bages i ovn på midterste rille på 170 grader i 35 min. Det anbefales ikke at bruge varmluft.

Stik med en nål i midten efter endt tid, for at se om kagen er færdig. Afhænger jo af type ovn.

GLASUR:
Når kagen er kølet af, laves glasuren på følgende måde:

Alle ingredienserne, undtagen mælk, røres godt sammen, og blandes til slut med den kogende mælk. Smøres ud over den afkølede kage.

Anmeld

7. august 2010

>>Carina<<

Dimse skriver:

Verdens bedste chokoladekage:

DEJ:
6 spsk. kakao (Ægte)
250 G. hvedemel
300 G. sukker
1 tsk. natron
1 tsk. bagepulver
½ lille tsk. salt
2 æg
250 G. smeltet smør
2½ dl. vand eller mælk

Revet appelsinskal fra 1 appelsin, hvis du ønsker orangesmag.

GLASUR:
2 spsk. kakao
250 G. flormelis
2 tsk. kanel
2 spsk blødt smør
½ dl. kogende mælk

Bemærk:  
Kom det dobbelte i, hvis du vil lave en stor bradepande.

DEJ:
Alle ingredienserne blandes i en skål og røres sammen til dejen er cremet i konsistens.

Dejen kommes herefter i en smurt bradepande 24 X 30 eller springform. Bages i ovn på midterste rille på 170 grader i 35 min. Det anbefales ikke at bruge varmluft.

Stik med en nål i midten efter endt tid, for at se om kagen er færdig. Afhænger jo af type ovn.

GLASUR:
Når kagen er kølet af, laves glasuren på følgende måde:

Alle ingredienserne, undtagen mælk, røres godt sammen, og blandes til slut med den kogende mælk. Smøres ud over den afkølede kage.

Tak for opskrift men mente sådan en kage som så mange laver herinde med mmf og alt mulig gejl. Sådanne kager der kræver tålmodighed

Anmeld

7. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville gå ind og læse tråden med tips og tricks! Der står rigtig mange gode ting, og så er der vist også links til youtube osv Ellers er det bare om at kaste sig ud i det! Have det sjovt

Anmeld

7. august 2010

>>Carina<<

Caroline86 skriver:

Jeg ville gå ind og læse tråden med tips og tricks! Der står rigtig mange gode ting, og så er der vist også links til youtube osv Ellers er det bare om at kaste sig ud i det! Have det sjovt

Tak det prøver jeg :-)

Anmeld

8. august 2010

Snefnug1984

Ja det er bare med at gå ind og suge til dig og skrive lidt tips og ideer ned.. og så er det ellers bare at kaste sig ud i det og lave sin første kage. Det var jo sådan vi andre også startede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.