Indkaldelse til nakkefold - Hvornår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.970 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. august 2010

Anonym trådstarter

Hvornår bliver man indkaldt til nakkefoldsscanningen?

var nede og få taget blodprøver i foregårds til double test, der sagde de at man selv skulle kontakte jordemoderen, gik så derop, og de sagde man automatisk fik brev. Jeg spurgte hvornår man kunne forvente det, men alt hun kunne sige var at man fik brev når svarene kom.

Men det ville jo være rart man kunne planlægge det bare lidt, og er nu i 11 graviditets uge, og ved jo at nakkefold bliver taget mellem 12 og 14-15 graviditetsuge, det der vist hedder 11+0 - 13+6 ?

får man det at vide i rimelig tid, eller kan man godt få brevet med få dages varsel ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Janni.

Anonym skriver:

Hvornår bliver man indkaldt til nakkefoldsscanningen?

var nede og få taget blodprøver i foregårds til double test, der sagde de at man selv skulle kontakte jordemoderen, gik så derop, og de sagde man automatisk fik brev. Jeg spurgte hvornår man kunne forvente det, men alt hun kunne sige var at man fik brev når svarene kom.

Men det ville jo være rart man kunne planlægge det bare lidt, og er nu i 11 graviditets uge, og ved jo at nakkefold bliver taget mellem 12 og 14-15 graviditetsuge, det der vist hedder 11+0 - 13+6 ?

får man det at vide i rimelig tid, eller kan man godt få brevet med få dages varsel ?

Hejsa.

Jeg er lige flyttet så har lidt problemer med at modtage min post. Jeg er lige nu i 10 + 5 - så jeg kontaktede sygehuset for at høre nærmere. 

Har nu fået datoen, men sekretæren sagde at jeg også ville få brev om det, så mon ikke også du snart får brev om det. 

Hilsen Buito 

Anmeld

6. august 2010

Nadia&Daniel

Jeg fik et telefonnummer af lægen, hun sagde: "at nogle gange får man brev, andre gange skal man selv ringe" - jeg fik brev ind af døren..

Anmeld

6. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg fik også at vide nede hos lægen at det er forskelligt om man selv skal kontakte dem eller om man får brev... Jeg fik et brev da jeg var omkring 10 uger henne... Og fik så et mere 2 dage senere fra et andet hospital hæhæ! (Den sidste tid afbestilte jeg med det samme )

Hvis du er i tvivl, så ring til dem igen og sig du tror brevet er blevet væk i posten, om de vil tjekke om der er booket tid til dig!?

Hvilket hospital er det? Måske kan en af os andre fortælle hvordan det var for os på pågældende hosp.!?

Anmeld

6. august 2010

Maja_4000

Jeg skulle selv booke en tid på nettet .. 
Min læge sagde , at det er forskelligt fra region til region (: 

Anmeld

6. august 2010

Bette81

Jeg fik brev med posten 14 dage før. Men jeg nåede selv at ringe til afdelingen på sygehuset, da jeg skulle på ferie og ville være sikker på ikke at gå glip af tiden. Hun fortalte mig dato og tid og at der var et brev på vej med posten. Dagen efter fik jeg brevet. Jeg skal scannes i uge 13+3 - glæder mig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.