Hjælp..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. august 2010

Lullaby

Jeg skal bage en 30*30 cm kage der skal være 8 cm høj til dimissionsfesten her den 4. Men har svært ved at vurdere hvor meget chokoladekagedej man skal lave for at den bliver så høj?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

AnnePedersen

pas

Anmeld

6. august 2010

eirene

Jeg tror jeg ville lave 3-dobbelt portion. Enten som 3 bunde eller skære den i 3. Men tror det er nemmere at lave 3 enkelte bunde når de skal være så store.

Hvad lægger du den på når den er færdig?

Anmeld

6. august 2010

Lullaby

Altså jeg havde tænkt at den skulle på en paphalløjsa med noget bagepapir under. Men kan simpelthen ikke finde ud af at dele, hverken med tråd eller andet. Det bliver megaskævt så derfor håbede jeg på at den kunne bages i et hug..

eirene skriver:

Jeg tror jeg ville lave 3-dobbelt portion. Enten som 3 bunde eller skære den i 3. Men tror det er nemmere at lave 3 enkelte bunde når de skal være så store.

Hvad lægger du den på når den er færdig?

Anmeld

8. august 2010

eirene

Lullaby skriver:

Altså jeg havde tænkt at den skulle på en paphalløjsa med noget bagepapir under. Men kan simpelthen ikke finde ud af at dele, hverken med tråd eller andet. Det bliver megaskævt så derfor håbede jeg på at den kunne bages i et hug..

Mener du så at du ikke vil have fyld i?

Anmeld

8. august 2010

Lullaby

eirene skriver:

Mener du så at du ikke vil have fyld i?

Jeps, en ganske alm luftig chokolade

Anmeld

9. august 2010

eirene

Lullaby skriver:

Jeps, en ganske alm luftig chokolade

Så må jeg nok melde pas. Er ikke sikker på den bliver så høj uden fyld. Men du må jo prøvebage så...

Anmeld

9. august 2010

birgitte

Lullaby skriver:

Jeg skal bage en 30*30 cm kage der skal være 8 cm høj til dimissionsfesten her den 4. Men har svært ved at vurdere hvor meget chokoladekagedej man skal lave for at den bliver så høj?

altså når det bare skal være ren chokoladekage ville jeg bare bage to  kager af 2 omgange i en 30*30 form og så simpelthen vende dem ud (efter bagning) med toppen ned på et stykke bagepapir så begge sider bliver pæne og flade ( så slipper du for at skære toppen af) og efter afkøling ville jeg så lægge de to kager sammen med de mest ujævne sider (toppene) så får du en flot flad top på den endelige kage og skarpe sider

hvis du vil være sikker på at hver kage bliver de ønskede 4 cm kan du jo tage dobb portion dej til hver omgang så burde du kunne komme op på de 8 cm i samlet højde! husk så bare at forlænge bagetiden forholdsæssigt

håber det lyder forståeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.