Ændring i mens efter MA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.279 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. august 2010

Frejsmor

Hej piger!

Jeg fik en MA d. 1/7 og blødte i ca. en 6-8 dage..

Jeg har nu lige haft min mens, den kom d. 2/8(altså på 32. dagen) og min cyklus er normalt ca. 28-30 dage.. Men ydermere så blødte jeg kun i 2½ dag, da jeg stod op i dag var der ingen blod i natbindet og har ikke været noget hele dagen.. Jeg plejer normalt at bløde i minimum 5 dage, så jeg synes det er en smule underligt jo...

Jeg ville egentlig bare høre om det er normalt, om der er andre af jer piger der har oplevet ændringer I jeres mens cyklus efter en SA/MA?

Knus Channie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Sabina92

SkrukNu skriver:

Hej piger!

Jeg fik en MA d. 1/7 og blødte i ca. en 6-8 dage..

Jeg har nu lige haft min mens, den kom d. 2/8(altså på 32. dagen) og min cyklus er normalt ca. 28-30 dage.. Men ydermere så blødte jeg kun i 2½ dag, da jeg stod op i dag var der ingen blod i natbindet og har ikke været noget hele dagen.. Jeg plejer normalt at bløde i minimum 5 dage, så jeg synes det er en smule underligt jo...

Jeg ville egentlig bare høre om det er normalt, om der er andre af jer piger der har oplevet ændringer I jeres mens cyklus efter en SA/MA?

Knus Channie

Hvor langt var du henne da du fik en MA eller opdagede der var noget galt?

- Jeg blødte 2 uger måske mere efter min SA

Anmeld

5. august 2010

Frejsmor

Sabina92 skriver:

Hvor langt var du henne da du fik en MA eller opdagede der var noget galt?

- Jeg blødte 2 uger måske mere efter min SA

Jeg var i min 11. uge, eller dvs. det troede jeg, men min lille spunk havde stoppet sin udvikling i 8. uge..

Men mit spørgsmål gik nu mere på mens cyklus efter MA, fordi min er anderledes end den eller plejer..

Anmeld

7. august 2010

Frejsmor

Hmm.. det godt nok ikke fordi mange har svaret på min tråd hehe..

Men nu er jeg så lige pludselig endnu mere forvirret og undrer mig rigtig meget!!!

Normalt plejer min mens at være ca. 5 dage lang.. Men efter min MA d. 1/7 fik jeg min mens her i mandags og den varede fra mandag-onsdag(2½ dag), med normal styrke og de smerter man nu engang har.. Men så torsdag og fredag var der ingenting overhovedet, lige ind til jeg var ude på toilettet her nu og så lidt i mit trusseindlæg og en smule lyserødt på papiret... Men jeg har ingen mens-smerter, kun en voldsom hovedpine og rigtig meget kvalme(hvilket jeg har haft en del på det sidste) og synes bare det er så underligt, har jeg bare aldrig nogensinde oplevet før...

Er der virkelig ikke nogen af jer piger der har nogle andre erfaringer med ændring i jeres mens efter en SA/MA??

Ville virkelig være rart at finde ud af om det her er normalt, eller om min krop bare er blevet helt underligt!!

Knus Channie

Anmeld

7. august 2010

LinLin

SkrukNu skriver:

Jeg var i min 11. uge, eller dvs. det troede jeg, men min lille spunk havde stoppet sin udvikling i 8. uge..

Men mit spørgsmål gik nu mere på mens cyklus efter MA, fordi min er anderledes end den eller plejer..

Det lyder helt som da det skete for mig

Jeg blødte 5-6 dage... Min ægløsning har været ca. 15 dage efter (blev gravid i første hug efter... )

Anmeld

7. august 2010

oo

efter min GUL ændrede min cyklus - der ellers har været fuldkommen ens og præcis i 17 år - sig. selve cyklus blev længere, jeg gik fra præcis 28 dage til at kunne svinge mellem 30-34 dage. så var der en meget længere opstart på menstruation. således havde jeg ALTID en mindre, brun (hvilket betyder gammelt blod fra sidste menstruationsperiode) blødning i ugen mellem ÆL og rigtig mens, og derefter startede rigtig menstruation så med friskt rødt blod. så var selve menstruationen ikke så lang som før, dvs under en uge.

jeg håber det er til at forstå?

i hvert fald tror jeg det er helt normalt, for hele ens system er jo blevet lidt fucked op efter sådan en tur og kroppen skal lige finde sig selv igen. men det kan da også være du er gravid - har du overvejet at teste?

Anmeld

7. august 2010

Frejsmor

Tjuhl skriver:

efter min GUL ændrede min cyklus - der ellers har været fuldkommen ens og præcis i 17 år - sig. selve cyklus blev længere, jeg gik fra præcis 28 dage til at kunne svinge mellem 30-34 dage. så var der en meget længere opstart på menstruation. således havde jeg ALTID en mindre, brun (hvilket betyder gammelt blod fra sidste menstruationsperiode) blødning i ugen mellem ÆL og rigtig mens, og derefter startede rigtig menstruation så med friskt rødt blod. så var selve menstruationen ikke så lang som før, dvs under en uge.

jeg håber det er til at forstå?

i hvert fald tror jeg det er helt normalt, for hele ens system er jo blevet lidt fucked op efter sådan en tur og kroppen skal lige finde sig selv igen. men det kan da også være du er gravid - har du overvejet at teste?

Hmm ja, det er nok bare MA'en der har ændret lidt på min cyklus og mig som sidder og kører op over det..

Jeg har nemlig testet for nogle dage siden og der var den klart negativ.. Såå..

Jeg må jo bare vente og se hvordan mensen ser ud næste gang(hvis den altså kommer - håber jeg nu ikke )

Men tak for svar..

Anmeld

7. august 2010

oo

SkrukNu skriver:

Hmm ja, det er nok bare MA'en der har ændret lidt på min cyklus og mig som sidder og kører op over det..

Jeg har nemlig testet for nogle dage siden og der var den klart negativ.. Såå..

Jeg må jo bare vente og se hvordan mensen ser ud næste gang(hvis den altså kommer - håber jeg nu ikke )

Men tak for svar..

ja altså, måske vil den bare være mærkelig fra nu af. min var i hvert fald som beskrevet i et år, dvs indtil jeg blev gravid igen, såe..

Anmeld

7. august 2010

Frejsmor

Tjuhl skriver:

ja altså, måske vil den bare være mærkelig fra nu af. min var i hvert fald som beskrevet i et år, dvs indtil jeg blev gravid igen, såe..

Hmm ja den kan selvfølgelig være, ville da være træls altså...       Vi må bare håbe jeg snart bliver gravid igen så hehe(2 fluer med ét smæk)...

Anmeld

12. august 2010

Blyb

Hej!

Jeg har selv oplevet en MA i december og jeg blødte i ca. 14 dage, da den endelig kom i gang. Og efterfølgende også et par dage hist og her.

Min første tanke var, om det hele kan være kommet ud ved første blødning? Er du blevet tjekket? En evt. HCG blodprøve vil kunne vise det.

Jeg blev fulgt meget tæt på Hvidovre ind til mine HCG tal var helt i 0 og der gik ca. 1½ måned.

Håber for dig det bare er din cyklus der bare er lidt fucked.

Min cyklus har også været lidt uregelmæssig siden. En SA i maj, har så heller ikke gjort det bedre.

for dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.