peter plys kager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

birgitte

Chamomile skriver:

Hvor er den bare sød

tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Lullaby

birgitte skriver:

tjaa det er sådan lidt på slum... måske en halv tsk ialt?!

Hvornår ved du så om det er klart?

Anmeld

5. august 2010

birgitte

Lullaby skriver:

Hvornår ved du så om det er klart?

det er sådan at man modellerer med det samme at tylosen er æltet ind og så vil stivelses processen straks begynde, så det er noget med helelr ikke at arbejde for længe men det kan du jo mærke når du sidder med det i hænderne og arbejder! håber det giver mening ellers må du endelig spørge igen... men gør da et forsøg så kan du danne dig en idé om processen

Anmeld

5. august 2010

Dot D

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH hvor er den sød Birgitte Den har du s.. klaret godt

Anmeld

5. august 2010

Anasmor

birgitte skriver:

så havde den lille Joakim 1 års føsda og det skulle selvfølgelig fejres m peter plys kage!

ideen  er fra den kære Anasmor´s plys kage... hun er jo som altid  kilde til god inspiration

det er chokoladekage med hindbærmousse

Når jeg får den nye arbejdsplan, kunne vi måske finde en dag sammen hvor jeg har en hverdagsfri

-har lige modelleret en lille babyfe, og har masser af ideer der skal prøves af, så kunne vi jo sidde og nørde lidt sammen

Anmeld

6. august 2010

birgitte

Anasmor skriver:

Når jeg får den nye arbejdsplan, kunne vi måske finde en dag sammen hvor jeg har en hverdagsfri

-har lige modelleret en lille babyfe, og har masser af ideer der skal prøves af, så kunne vi jo sidde og nørde lidt sammen

ja det vil jeg utrolig gerne ... lad os følge op på det når du ved noget mere

Anmeld

6. august 2010

birgitte

Dot D skriver:

NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH hvor er den sød Birgitte Den har du s.. klaret godt

tak skal du ha....

Anmeld

6. august 2010

Susan1978

Birgitte, nu bruger du wilton fondant som jeg - men jeg ville slet ikke kunne modelere sådanne figurer, for jeg synes at det smelter i hænderne på mig..  hvordan gør du sådan helt nøjagtig..  laver først hovedet og andre kropsdele og lader det tørre og sætter så sammen bagefter ?  bruger du maizena i fondanten for at det ikke blir klistret i hænderne.. 

jeg er meget imponeret over i kan få så små detaljer med..  jeg må gøre noget forkert, når jeg ikke kan få det til at makke ret..

også hvis jeg vil skære noget ud i det, så får jeg sådanne trevler i kanterne..  får du også det?

ej undskyld alle spørgsmålene.. ville jo bare sige jeg er meget imponeret over din flotte kage

Anmeld

8. august 2010

birgitte

Susan1978 skriver:

Birgitte, nu bruger du wilton fondant som jeg - men jeg ville slet ikke kunne modelere sådanne figurer, for jeg synes at det smelter i hænderne på mig..  hvordan gør du sådan helt nøjagtig..  laver først hovedet og andre kropsdele og lader det tørre og sætter så sammen bagefter ?  bruger du maizena i fondanten for at det ikke blir klistret i hænderne.. 

jeg er meget imponeret over i kan få så små detaljer med..  jeg må gøre noget forkert, når jeg ikke kan få det til at makke ret..

også hvis jeg vil skære noget ud i det, så får jeg sådanne trevler i kanterne..  får du også det?

ej undskyld alle spørgsmålene.. ville jo bare sige jeg er meget imponeret over din flotte kage

hej susan så først lige dit indlæg nu... altså når jeg laver figurer bruger jeg altid tylose i fondanten så den stivner hurtigere op og ikke klasker sammen. her lavede jeg hovederne først og lod dem tørre mens jeg lavede kroppen( synes det er nemmere med proportionerne sådan) tylosen gør jo at det stivner hurtigere så jeg lader dem tørre til de er sådan ldit mere faste i det og så sætter jeg arme,ben, hale og lign. jeg sætter først hovedet på når det er ret tørt for at tyngden ikke skal presse kroppen sammen!

hvis jeg synes det er lidt fugtigt mens jeg arbejder ja så bruger jeg bare lidt maizena evt bare på hænderne eller køler hænderne under den kolde hane ... de bliver jo varme af al den æltning!

jeg synes ikke sådan jeg har oplevet at det trævler... tænker du på hvis du brúger udstikkere eller når du moddellere?

håber det hjalp lidt ellers spørg endelig det er så hyx at dele ideér!

Og tak for komplimenten!

Anmeld

8. august 2010

Risen

Nååå hvor er de søde humlebierne ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.