for meget tv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.828 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. august 2010

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Håber jeg har lagt den i den rigtige tråd..

jeg ville bare høre høre hvor meget tv jeres børn ser.
Min kærestes børn på 4 og 5 år ser tv uafbrudt og virker nærmest afhængige, og det vil jeg gerne lave om på, så hvor mange timer om dagen ser jeres børn tv om dagen, ca.?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

Mira0911

Problembarnet skriver:

Håber jeg har lagt den i den rigtige tråd..

jeg ville bare høre høre hvor meget tv jeres børn ser.
Min kærestes børn på 4 og 5 år ser tv uafbrudt og virker nærmest afhængige, og det vil jeg gerne lave om på, så hvor mange timer om dagen ser jeres børn tv om dagen, ca.?

Vores ser alt for meget tv... Hun er 18 mdr....

Har fjernet betjeningen så hun ikke selv kan tænde osv... og nej hvor bliver hun hysterisk... Vi sidder og leger med hendes legesager sammen med hende, at sidde foran fjernsynet konstant, bliver en dårlig vane...

Så hun ser fjernsyn i hverdagene en times tid... Weekenderne noget anderledes...

Anmeld

5. august 2010

tinasmor

lidt over 1 time om dagen.

Jeg har læst nogle eksperter sige, at nogle timer hver dag er faktisk ikke skadeligt. Det man skal være mere opmærksom på, er at det skal være aldersvarende. Nogle af de tegneserier der er på dr1 eller tv2 er f.eks lavet til meget ældre børn og ikke til helt små på 2 eller 3 år. Ej heller de gode gl. børnefilm. De kan ikke forstå dem. Det skal helt ned på niveau som Post mand Per, teletoppies, bamse og kylling. De siger det er det mest vigtige.

(ved godt din mands børn er ældre og forbi Postmand Per - men det er bare mere tanken i det, at de ikke bare skal sidde foran tv og se flere timer i træk med et eller andet som de slet ikke kan forstå rigtig endnu)

Min ide vil være, at de får nogle specielle tidspunkter hvor de ved de må se tv. Vi har gjort det her hjemme også. Vi ser aldrig tv om morgen (heller ikke i weekenden) Hun får lov at se tv en time inden hun skal til at gøres klar til sengetid.

Hun kan da godt spørge en gang i mellem, men acceptere et nej meget hurtigt, fordi hun endelig godt kender svaret på forhånd : Nej, vi ser ikke tv nu, men du må gerne se det efter vi har spist aftensmad og læst lidt bøger sammen.

Anmeld

5. august 2010

pussepige

Mine børn kunne sagtens sidde og se tv hele dagen hvis de fik lov til det... Men de ser ca 1 time om dagen, nogen dage ser de overhovedet ikke tv..

Anmeld

5. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic er 23 mdr og det eneste han gider se i tv er animal planet - deres abe serier - formel1 - rally og traktor pulling.

Når vi tænder for fjernsynet og der ikke er de ting han gider se, går han hen og slukker på selve fjernsynet eller fjernbetjeningen. Han gider det slet ikke. Hverken børnetime - mtv og lign. gider han.

Sådan har det været fra han var helt lille.

Så herhjemme er fjernsynet stort set slukket indtil han kommer i seng kl 18.45/19.00.

Han kan godt spørge når vi kommer hjem; mor tænde fjernsyn, finde aber... Når han har set at de ikke er der på animal planet, slukker han med ordene; ikke finde aber, aber sover...

Anmeld

5. august 2010

MarieMor

Mor til Frederic skriver:

Frederic er 23 mdr og det eneste han gider se i tv er animal planet - deres abe serier - formel1 - rally og traktor pulling.

Når vi tænder for fjernsynet og der ikke er de ting han gider se, går han hen og slukker på selve fjernsynet eller fjernbetjeningen. Han gider det slet ikke. Hverken børnetime - mtv og lign. gider han.

Sådan har det været fra han var helt lille.

Så herhjemme er fjernsynet stort set slukket indtil han kommer i seng kl 18.45/19.00.

Han kan godt spørge når vi kommer hjem; mor tænde fjernsyn, finde aber... Når han har set at de ikke er der på animal planet, slukker han med ordene; ikke finde aber, aber sover...

gud hvor er det kært !!! 

Anmeld

5. august 2010

Svei

Det er forskelligt...de store ser stort set aldrig og den lille ser en film ind imellem...tilgengæld bruger de meget computer alle tre, men det er jo noget helt andet end passiv underholdning som tv. I kan jo lave en regel om nul tv hos jer og så lave noget med ungerne.. mon ikke de ville elske det.

Anmeld

5. august 2010

sarahb

vores søn ser lige lidt playhouse disney om morgen og så inden han skal i seng sidder vi alle og se lidt sammen, og han elsker det. Det er hans nusse tid og han trækker dynen helt op oversig og sidder tit med hoved op af en af os.
Og så synger de godnat sang kl.19 og den synger vi med på og så vinker vores søn godnat, så vil han altså gerne iseng

Anmeld

5. august 2010

Mor til Frederic og Freya

MarieMor skriver:

gud hvor er det kært !!! 

thi hi og tak..

Det var én af de første ting han gjorde da han lige havde lært at rejse sig op ved ting.. At slukke for fjernsynet, bandit. Men det skal han ikke høre for.

Men de kloge siger også at man skal slukke 1 time før sengetid, så de kan få fred i hovedet og tanker.

Anmeld

5. august 2010

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

En alm. dag her:

de ser 15 min ca. om morgenen (morgen-tv), så kommer de i børnehave, kommer hjem, det første den ældste på 5 gør er at gå ind og finde det tegnefilm han vil se, mens den yngste enten ser med eller går uden for og leger, så når vi spiser aftensmad vil de også meget gerne se tv men der er jeg begyndt at slukke (men normalt stod det tændt - på tegnefilm), så når vi har spist så går de ovenpå og ser dvd (det samme som han så i stuen), og den ældste bliver så sur når den yngste fx vil se Bamse eller teletubbies.. Men det finder vi hurtigt ud af.. og så sidder de og ser det indtil de skal i seng. er det bare mig der synes det virker voldsomt, men i virkeligheden er det normalt - eller..?

Weekenderne der ser de tv hele dagen, også selvom man spørger om de ik vil med ud og gå med hunden eller lave et eller andet, så takker de nej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.