Laver i jeres mad selv til de små.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.626 visninger
13 svar
0 synes godt om
4. august 2010

molle85

Hej Piger.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i laver mos/grød selv eller om i køber det nemme som bare skal varmes eller vand i?

Hvis i køber det nemme/færdige mad hvilken mærke køber i det så i?

Jeg laver selv min datters mad både grød og mos..

Maria Mor til Izabell på 5 md.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

mor_sabina

Jeg har lavet det hele selv. Jeg vil gerne vide hvad der kommer i og have at han skal smage tingene som de smager og ikke konserverede og med en masse sødestoffer.

Anmeld

4. august 2010

Lise

Jeg lavede ALT selv til den første. Jeg kogte og moste og blendede og så videre - og det var økologisk!

Det orker jeg ikke denne gang, så det er fra beauvais...

Anmeld

4. august 2010

klmf

Jeg er både-og. Jeg laver havregørd, kartoffelmos, ris, grøntsagsmos, frugtmos og kød-deller selv. Til frokost får han tit Beauvais's risblanding med grøntsager. Til start fik han også deres fuldkornsgrød, den var han vild med. Som jeg kan læse det, er der ikke maltodextrin i Beauvais' produkter, som der er i mange af de andres. Så jeg har valgt både og - med god samvittighed

Jeg prøvede at købe en risgrød fra noget jeg tror der hedder Cerelac - føj for h****, den lugtede langt væk af kunstig vanille, adr. Jeg smed den ud inden han fik noget af den.... Købte den i Lidl og har også lige set den i Netto.

Anmeld

4. august 2010

L.J.L

Jeg laver det meste selv; havregrød, øllebrød, grøntsagsmos, frugtmos, risgrød. Dog har jeg også prøvet beauvais fuldkornsgrød som han synes godt om

Anmeld

4. august 2010

Maria.

linselouise skriver:

Jeg laver det meste selv; havregrød, øllebrød, grøntsagsmos, frugtmos, risgrød. Dog har jeg også prøvet beauvais fuldkornsgrød som han synes godt om

Må jeg spørge hvordan du laver risgrøden?

Anmeld

4. august 2010

Valle81

Hejsa:0)

Her laver jeg det hele selv:0) Har prøvet at smaget på det fra købepakker og synes det smager decideret rædselsfuldt - ville aldrig servere noget for mine børn, som jeg ikke selv ville spise:0)

Så her laves alt selv - det er nemt og tager ingen tid og så er det meget meget meget billigere. En pose med 500 gram økologisk majsmel koster max 15 kroner og der er til mangre mange måltider og det tager under 5 minutter at lave:0)

Anmeld

4. august 2010

L.J.L

Maria. skriver:

Må jeg spørge hvordan du laver risgrøden?

Det må du gerne

Du kan købe Rismel i næsten alle dagligvare butikker. Mener den hedder PAMA den jeg køber.

1-2 dl vand i en gryde kog op og hæld rismel i til du konsistensen er god og cremet. Putter ind i mellem lidt frugtmos i. Nemmere kan det ikke gøres Og så er det billigere og sikkert også sundere end det du køber i pulverform.

Anmeld

4. august 2010

Maria.

linselouise skriver:

Det må du gerne

Du kan købe Rismel i næsten alle dagligvare butikker. Mener den hedder PAMA den jeg køber.

1-2 dl vand i en gryde kog op og hæld rismel i til du konsistensen er god og cremet. Putter ind i mellem lidt frugtmos i. Nemmere kan det ikke gøres Og så er det billigere og sikkert også sundere end det du køber i pulverform.

Super.. Tak for det.. Har besluttet mig for at lave det selv.. Bliver dog først aktuelt om 2 måneders tid..

Anmeld

4. august 2010

frk Jensen

molle85 skriver:

Hej Piger.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i laver mos/grød selv eller om i køber det nemme som bare skal varmes eller vand i?

Hvis i køber det nemme/færdige mad hvilken mærke køber i det så i?

Jeg laver selv min datters mad både grød og mos..

Maria Mor til Izabell på 5 md.

Halv halv... Jeg lavede havregrød, frugtmos, kartoffel og grøntsags mos selv..

Så fik han grød produkter som risgrød, fuldkorns grøds osv fra pakke.. og han elskede det. Da han var omkring de 8 mdr fik han ikke grød pakker mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.