når kvinden arbejder mest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Anonym trådstarter

lige et spørgsmål til dem hvor det er kvinden der arbejder mest:

hvordan takler jeres kærester det? hvad med weekend arbejde? er det okay for manden hvis kvinden er den der trækker læsset, og han passer børnene?

er anonym af personlige årsager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

3xM

hmmm

var samboende med en på et tidspunkt, hvor jeg studerede og have 4 bi jobs arghh hvor jeg var ved at dø over han kom hjem og i mit hovede trillede tommelfingre...

hmmmm

Men nu forholder det sig jo faktisk sådan jeg ikke laver en dyt ( andet end husligt, mv,) mens manden min knokler r...ud af bukserne ohhhh håber ikke han er som mig

Anmeld

4. august 2010

Anonym trådstarter

her var det også sådan i en periode. men lige nu er det omvendt. så jeg knokler og kæresten er hjemme, og jeg synes han brokker sig meget over mit job. mit job involvere så også masser af dejligt weekend arbejde, og det gør jo ikke det hele meget nemmere. men så må jeg trøste mig (eller ham) med at det kun er i en begrænset periode.

tænkte bare på om alle mænd brokkede sig når kæresten arbejdede meget

Anmeld

5. august 2010

Rsa

Rollerne hos os er også vendt om fra, at min kæreste arbejdede meget og også i rigtig mange weekender, hvor det nu - efter jeg har afsluttet min uddannelse og er i fuldtids job - at det er mig der arbejder mest og kommer sent hjem hver dag. Dog har jeg ikke weekend arbejde, da jeg også selv foretrækker og prioriterer at have mine weekender med familien...

Der er ikke noget brok fra min mand, men jeg brokkede mig da han arbejdede meget - men har nu forståelse for, hvorfor han ikke altid havde så meget energi, som jeg havde førhen - for den har  jeg bestemt heller ikke mere!

Måske det er sundt nok at prøve at bytte roller engang imellem!

Anmeld

5. august 2010

Louise mortil4

Her er det også mig der arbejder mest. Jeg arbejder også hver 2 weekend da køerne også skal fodres og malkes i weekenden. Manden min sys vist det er lidt trals at ha fået "min" rolle, men han viste da vi fandt sammen hvordan jeg arbejdede og at det ikke ville ændre sig ret meget da jeg er faglært landmand. Han accepterer det også uden alt for meget brok, men det er vel heller ikke anderledes for ham end det var for mig da han lå ude med lastbilen hele ugen, jo jeg kommer hjem hver aften men de fleste dage først efter kl 18 da jeg først er færdig med at malke kl 18. 

For mig er det en lettelse at manden kan se at det ikke bare er at trille tommelfingre når man er hjemme om eftermiddagen med ungerne og alt det andet der skal laves.

Anmeld

5. august 2010

Pige2009

Anonym skriver:

hvordan takler jeres kærester det? hvad med weekend arbejde? er det okay for manden hvis kvinden er den der trækker læsset, og han passer børnene?

Har været i et forhold, hvor tingene så sådan ud og det var intet problem for min daværende kæreste

K.h. Linda

Anmeld

5. august 2010

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Hvor er det lige problemet ligger? Er det fordi du har flest timer, skæve arbejdstider eller fordi du tjener flest penge?

Da det var mig der tjenste flest penge var min kæreste bare glad. Det betød at jeg trak læsset med udgifterne og han stadig havde et rådighedsbeløb til sig selv.

Nu har jeg aften og weekend arbejde og det er han ikke helt glad for. Ikke fordi han skal være hjemme med knægten, men fordi vi ikke er sammen som familie så meget. Jeg tager det meste af husholdingen når jeg er alene om formiddagen og laver mad så drengen bare skal varme det.

Men han ved at hvis jeg ikke får timerne, ja så er der ingen penge og så skal han stå for alle udgifterne og har mindre til fornøjelse. Så mit job er lige så vigtigt som hans

Anmeld

5. august 2010

Mor til Frederic og Freya

Kører selv som autoredder i et 9 ugers vagtskifte og har derved skiftende arbejds tider - nattevagter - weekendvagter - møde tidlig - have sent fri osv.

Her kører det fint. ALtid været mig der har tjent mest og betaler alt herhjemme.

Det giver et lækkert samspil mellem ham og frederic. Da han i nogle dage er ham der skal hente ham fra dp - handle ind - lave mad - bade og putte frederic.

Igen gør det at vi aldrig har ham på fuld tid i dp. Når jeg eks møder fra 11.30 - 22 er det jo mig der hygger om morgen med frederic og afl. Farmand der henter. Når jeg møder tidligt er der farmand der hygger og afl - mig der henter...

Anmeld

5. august 2010

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Rollerne hos os er også vendt om fra, at min kæreste arbejdede meget og også i rigtig mange weekender, hvor det nu - efter jeg har afsluttet min uddannelse og er i fuldtids job - at det er mig der arbejder mest og kommer sent hjem hver dag. Dog har jeg ikke weekend arbejde, da jeg også selv foretrækker og prioriterer at have mine weekender med familien...

Der er ikke noget brok fra min mand, men jeg brokkede mig da han arbejdede meget - men har nu forståelse for, hvorfor han ikke altid havde så meget energi, som jeg havde førhen - for den har  jeg bestemt heller ikke mere!

Måske det er sundt nok at prøve at bytte roller engang imellem!

ja tror klart du har ret i at det er sundt at rollerne bliver byttet lidt om.

Anmeld

5. august 2010

Anonym trådstarter

Louise mortil4 skriver:

Her er det også mig der arbejder mest. Jeg arbejder også hver 2 weekend da køerne også skal fodres og malkes i weekenden. Manden min sys vist det er lidt trals at ha fået "min" rolle, men han viste da vi fandt sammen hvordan jeg arbejdede og at det ikke ville ændre sig ret meget da jeg er faglært landmand. Han accepterer det også uden alt for meget brok, men det er vel heller ikke anderledes for ham end det var for mig da han lå ude med lastbilen hele ugen, jo jeg kommer hjem hver aften men de fleste dage først efter kl 18 da jeg først er færdig med at malke kl 18. 

For mig er det en lettelse at manden kan se at det ikke bare er at trille tommelfingre når man er hjemme om eftermiddagen med ungerne og alt det andet der skal laves.

ja her må jeg også minde kæresten om at der lige skal rengøres toilet og vaskes gulv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.