Eksperthjælp: Til Muretuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Trine Hostrup Dahl

"Til Muretuen"

Jeg er gravid i uge 10.
Jeg har i forvejen to børn og havde mellem dem to ufrivillige aborter.
Allerede nu er jeg længere henne end den ene gang jeg mistede, men der er stadig nogle uger til jeg når længere end anden abort.
Mit problem er at jeg ikke har et roligt øjeblik.
Gudskelov har jeg haft en del kvalme, men der går indimllem et par dage hvor jeg ikke har symptomer overhovedet. Så bliver jeg bange for at noget er galt. Jeg overvejer at ringe til lægen eller vagtlægen og bilde dem noget ind så jeg kan blive scannet, og se om alt er vel.
Men jeg ved af erfaring at en positiv scanning ikke er nogen garanti. Så jeg ringer jo ikke alligevel.
Men hvordan kan jeg slå koldt vand i blodet? jeg er sygemeldt fra mit arbejde og har derfor hele dagen til at gå og tænke.

Trines svar

Kære Mureture!
Jeg tænker om du ikke automatisk bliver fulgt lidt nøjere, når du har to ufrivillige aborter bag dig? I hvert fald synes jeg at du bør tale med lægen om din uro - der jo er helt berettiget. Det tror jeg alle kan forstå, hvor bange du er, når du to gange har mistet. Evt. høre om der er en forklaring på, hvorfor det gik galt de to foregående gange.
Man kan betale sig fra scanninger, så den side af problemet er til at overskue. Jeg synes , at du skal tale med lægen om det, og så foreslår jeg dig, at du forsøger at fylde din dag med nogle gode tanker. Meditér, gå en tur, lyt til klassisk musik. Det er dét du, dine børn, din mand og det lille liv inde i dig har brug for. Positive tanker gør meget. Jeg ved ikke om du kan bruge dette råd til noget, og jeg er af den overbevisning, at vi kan øve os i at tænke positivt fremfor negativt. Tænk på at du faktisk har to dejlige unger.
Du er altid velkommen til at skrive til mig igen - ligesom jeg naturligvis gerne vil høre fra dig, når maven er større.
Med venlig hilsen
Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.