Eksperthjælp: Pellelou

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Trine Hostrup Dahl

"Pellelou"

Hej Trine

Jeg er mor til to piger på 6 måneder og 10 år. Den første er fra tidligere forhold, hvor jeg ikke har været sammen med faren fra hun var 3 mdr og han ser hende stadig ikke. Min "nye" mand og jeg har et sundt og dejligt forhold hvor vi giver plads til hinanden og vores mening og er heldigvis enige om børnene. Jeg har et godt arbejde at vende tilbage til, men allerede nu er jeg begyndt at tænke meget på det næste barn. Vi vil begge gerne have en mere, men er i tvivl om hvornår. Jeg ville gerne blive gravid nu, så jeg kan vende tilbage til arbejdet og begynde en karriere, som ikke igen skal afbrydes af en graviditet næste år. Jeg føler mig allerede nu meget tæt på max alder for en evt. graviditet og vil egentlig gerne bare have det "overstået". Problemet er så bare, at hvis jeg bliver gravid nu (bliver meget nemt gravid) så skal mine 3 børn, hvoraf den yngste vil være ca. 6 måneder, passes i 4 dage i september næste år, da vi skal på en mini ferie næste år med min mand´s arbejde. Har du nogen ide om, hvornår en graviditet vil være bedst for den mindste tidsmæssigt?

Mvh

Pellelou

Trines svar

Hej Pellelou!
Selvfølgelig er det en god idé at planlægge, og overveje hvornår en graviditet passer ind. Og det lyder det jo også som om I har - jeg forstår dit argument om ikke at få karrieren afbrudt for mange gange - så derfor synes jeg da, det lyder som en god idé at blive gravid nu. At det så bryder ind i jeres ferie til september 2009 ser jeg som en lille ting. Jeg går ud fra at de to "store" også skal passes i de dage, så baby er sammen med sine søskende - eller at det er en person, som du har tillid til, der kan passe dit kommende barn. Måske din mor - der jo har passet dig da du var lille.
Det er naturligvis en smagssag, personligt synes jeg ikke, der er de store grænseoverskridende problemer i at få passet den lille nogle dage. Jeg tænker, at når du selv synes, at du er ved at nå max alderen, så er det da med at komme i gang :-)
Og så skal du selvfølgelig overveje om du kan holde ud at være væk i 4 dage. Kan baby evt. komme med? Kan du blive hjemme? Der er jo mange muligheder.
Pøj pøj med det.
Med venlig hilsen
Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.