Eksperthjælp: Til den spekulerende og sørgmodige!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Trine Hostrup Dahl

"Til den spekulerende og sørgmodige!"

hej Trine
jeg er ny her på siden
men har en masse problemer for den
6/7 var kæresten og jeg første gang seksuelt sammen og den 16/7
ku jeg teste svagt posetivt og lægen siger at det er hans barn og det godt kan lade sig gøre
og har ikke haft andre i 1½-2 mdr
og nu vil kæresten holde en tænke pause
er virkelig bange for at jeg ender som enlig mor
allerede inden barnet har udviklet sig bare lidt
hvad kan jeg gøre?
jeg ønsker ikke en abort
mvh en meget frustreret 19årig

Trines svar

Mange tak for dit dejlige og ærlige brev. Det er sørme store overvejelser at stå med alene.
Jeg kan ud af dit brev forstå at din kæreste måske er lidt bekymret over om hvorvidt han er far til barnet?! Er det korrekt? Jeg tror det i så fald vil være en idé at imødekomme hans "bekymring" og fortælle ham, at du er bange for at det er sådan, han tænker og det kan du godt forstå, og det er hans barn. Jeg synes også du stille og roligt skal fortælle ham om dine tanker ang. abort, hvordan du har det med det - og hvordan du bekymrer dig om udsigten til at være enlig mor.
Det er min erfaring, at imødekommes de unge fædre i deres bekymring, deres angst for at miste frihed, hvad med fremtiden... holder det, økonomi, uddannelse mm - ja så føler de sig ikke så "lortede" og kujonagtige, og vigtigst de føler sig ikke pressede.
Du skriver ikke noget om din uddannelsesbaggrund (går du i skole? Arbejder du?) eller om din familiemæssige baggrund? Er der nogle der kan hjælpe dig, hvis du bliver alene - eller som kan støtte jer som forældre, hvis I bliver sammen? Det er jo vigtigt. Jeg synes bare dét, at du tænker over din situation, handler på den ( opsøger hjælp fra en udestående) siger meget om, at du er en pige, der er meget moden og overvejer tingene nøje. Jeg er ikke i tvivl om, at du kan klare morrollen med eller uden kæresten. Tænk på at, hvis du bliver alenemor, så har du aldrig prøvet andet.
Du er meget velkommen til at kontakte mig igen - jeg har haft mange som dig "i stolen" og alle historier er endt godt.
Held og lykke fra Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.