"Hvorfor bliver jeg ikke gravid?"
Kan du måske svare mig på, hvorfor det er så svært for mig at blive gravid når alle mine veninder, som ikke vil have børn, bare bliver gravid af at se på deres kærester ?
Det gør mig ked af det :/
Jeg holdte med at tage p-piller i Marts i år & fik min mens lige siden, men har så ikk haft den i 3 mdr nu
Kan ikke forstå det, og jeg er ikke gravid, for har vært ved læge osv for at se om jeg var gravid, men ikk noget denne gang.
Håber du kan hjælpe mig lidt
.
Trines svar
Kære RTO
Du skriver ikke noget om, hvor gammel du er, eller hvordan du blev undersøgt ved lægen.
Jeg tror, du skal starte med at blive undersøgt ordentligt af en gynækolog - de kan undersøge om der er passage i æggestokkene, om du har ægløsning mm.
Når du har svarerne der, om kender den eventuelle årsag, kan du overveje at gå i fertilitetsbehandling. Man kalder det dog ikke "ufrivillig barnløshed" førend man har forsøgt at blive gravid uden held i 1 år.
Der står skrevet meget om barnløshed her på baby.dk - måske du der kan få svar på nogle af dine spørgsmål.
Jeg kan ligeledes anbefale dig at se din kost/ livsstil efter i krogene. Du forringer dine chancer for graviditet ved rygning og alkohol. Desuden bør du ikke drikke for meget kaffe og the og cola. Jeg vil også anbefale dig at få chekket dit zink - tal - det er en gratis test, du kan få foretaget hos Matas. Derudover anbefales det at få D- vitaminer, B- vitaminer samt Omega 3,6,9 (fiskeolie).
Ønsker dig held og lykke med det.
Mange hilsner Trine
Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.
Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk