Eksperthjælp: At falde i søvn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Trine Hostrup Dahl

"At falde i søvn?!"

nu håber jeg at jeg spørger den rette....
jeg har et mindre problem med at få min datter til at sove, det går for det meste ganske udemærket når hun hænger på min skulder (om natten er der ingen problemer), jeg kan ikke bare ligge hende i enten hendes lift eller seng og så hun sover efter et stykke tid, næh når jeg prøver at gøre det, går der et stykke tid og så skriger/græder hun, jeg har næsten prøvet alt og jeg vil jo gerne undgå at hun skal ligge og græde indtil hun sover.......har du nogle råd eller sådan noget???

tak på forhånd

Trines svar

Du skriver ikke noget om, hvor gammel din datter er eller hvilke vaner mht søvn I har haft indtil videre. Hvis hun er vant til at falde i søvn i dine arme, er det naturligt at hun vil gøre vrøvl, når denne vane ændrer sig. Det er ikke rart at forlade et grædende barn i sengen, det forstår jeg sagtens - omvendt er det næppe optimalt for nogen af jer, at I videreudvikler den vane at hun kun vil sove i dine arme.
Har du besluttet at det skal være anderledes, så stå ved den beslutning også når det gør ondt i dig, fordi hun ligger og græder. Læg hende, syng en lille sang for hende og gå så ud af værelset. Græder hun, så vent lidt og så der ind igen, put hende, ae hende på kinden og gå så ud igen - og vent så lidt længere med at gå derind. Og jeg ved det er svært!!!!
Der findes en bog skrevet af to spanske forfattere, der hedder: Godnat og sov godt. Lær dit barn gode sovevaner. Den kan synes barsk, og jeg kender mange, der har haft glæde af den.

Og husk så: Som med så meget andet: sig ja, kun når du mener ja - og nej når du mener nej!
Enkelt - og ikke let.

Håber jeg hjælpe dig lidt.
Glædelig jul

Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.