Eksperthjælp: Mor til datter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

521 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Trine Hostrup Dahl

"Mor til datter"

hej

mit spørgsmål går på at jeg ahr min lille datter som nu er 6 mdr, Det første halve år er gået helt perfekt med sengetid og hun blev puttet fast hver aften kl 19.30. og sover igennem. Men nu fadler hun i søvn ved 19 tiden der kan hun simpelthen ikke holde sig vågen mere og så vågner hun igen 20.30-21. og er bare helt frisk og så kan den nå at blive midnat før hun falder til ro. Hvad kan jeg gøre for at bevare fast sengetid og at hun sover hele aften så hun ik vågner igen og er super frisk.. håber du kan komme med råd!

venlig hilsen den efterhånden trætte mor!

Trines svar

Kære mor til datter!

Jeg har lige anbefalet en bog til en af dine medsøstre her på baby.dk. Bogen er skrevet af to spanske forfattere, og hedder: Godnat og sov godt. Lær dit barn gode sovevaner.

Der kan du finde råd og vejledning, og læse om de forskellige søvnmønstre for alderstrin.

Din datter er blevet ældre - og hendes søvnbehov/ mønster vil ændre sig. Det er naturligt. Jeg er af den opfattelse, at man ikke skal vække børn fordi de så ikke kan sove senere mm, når de er så små, som 6 mrd.
Og jeg synes heller ikke du skal forsøge at holde hende vågen til længere for at hun så kan sove længere i den anden ende. Hun falder i søvn, fordi hun har brug for søvnen.

Håber du kan bruge mit råd!?

kærlig hilsen
Trine

Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.

Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.