"Barnløshed"
Hej Trine,
Tak for det du skrev til det sidste jeg spurgte dig om (:
Men nu har jeg bare et spørgsmål mere, nu hvor jeg lige har haft min mens efter 3 mdrs pause, hvordan bliver jeg så letteste gravid?
Vi kende godt det med at ligge med begge ben oppe efter sex, jeg ryger heller ikke, drikker heller ikk, og vi spiser sundt og dyrke sport. Drikker heller ikk meget the mere, hvad mere kan jeg gøre for at blive gravid?
Håber du kan hjælpe mig (:
Trines svar
Kære RTO
I mit sidste svar til dig skrev jeg en masse vitaminer og mineraler, der er gode at tage, når man ønsker at blive gravid. Særligt D- vitaminer er vigtige. Ligesom Omega 3,6,9 er gode. Du kan forsøge dig med den kur, der kaldes kanonkuren:
Menstruasan - som kan normalisere hormonproduktionen. Dosering: 2 tabl. smeltes under tungen 3 gange dagligt, ½ time fra måltiderne. De må ikke indtages med kaffe, alokohol, tobak. bemærk: Homøpati må ikke komme i berøring med metal.
Royal Force: Kan give stækere æg. Dosering: 1 kapsel til morgenmad.
Kelpasan: Indeholder nødvendige sporstoffer til kvinden. Dosering: 2-3 tabl. til morgenmaden.
Biortomin: som er fuldt dækkende vitamin/ mineral tilskud til kvinden. Dosering: 1-2 1 gang dagligt.
Overium D6 - som måske kan normalisere østrogenproduktionen i æggestokkene hos kvinden. Dosering: 2 tabl. 3 gange dagligt, smeltes under tungen - eller de kan tygges - ½ time fra måltiderne. De må ikke indtages kaffe, alkohol og tobak. Må ikke komme i kontakt med metal.
Stærk E, 335 mg: frugtbarshedsvitaminet til kvinden - pas dog på med at indtage for meget E vitamin, da overdosis har den modsatte virkning! Ikke over 10 gram! Derfor må du ikke tage E vitamin ved siden af. 1 tabl. dagligt.
Folinsyre: 1 tabl. dagligt (400 mg dagligt) for at formindske risik for at få et barn med rygmarvsbrok mm. Fortsæt også med det indtil 13. uge i garviditeten.
Fiskeolie: Omega 3, 6,9 2 tabl. dagligt - så får du også et klogt barn :-)
Der findes ligeledes en kanonkur for manden, som du sikkert kan finde på nettet, hvis du googler: Kanonkuren!
Jeg anbefaler ligeledes at du finder dig en dygtig akupunktør, de har hjulpet mange med barnløshed, og kan hjælpe din krop af med ubalancer, der modarbejder graviditet. Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men jeg kender navnet på en meget dygtig én i Viborg.
Håber du blev lidt klogere. Det er noget af en udgift i piller, så har du ikke så mange penge, anbefaler jeg at du spiser D vitaminer, fiskeolie, biortomin, samt folinsyre.
Med venlig hilsen
Trine
Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.
Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk