Eksperthjælp: Barnet tarv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Rikke L. Rahm

"Barnet tarv"

Hej Rikke,
håber du kan hjælpe mig. Det drejer sig om min lillebror, hans datter og eks. kone. Min lillebror gik fra hans kone for snart to år siden, de har fået fælles forældremyndighed hvor datteren er skiftevis en uge hos mor og en uge hos far. Eks. konen havde ved fødslen en fødselsdepr. så min lillebror måtte klare det hele selv, datteren, jobbet, husholdningen mm. Og senere erfarede han at konen havde en eller flere affærer ved siden af... Han blev kørt ned til sokkeholderne, men med hjælp fra familie og venner kom han ud af ægteskabet og på fode igen. Efterfølgende har der været utrolig meget "støj" omkring den ham og lille. Hun har flere gange truet med at søge fuld forældrerettighed, grundet en eller anden ny fiks ide, hovedsaligt fordi hun derved kunne få alle børnepengene... På et tidspunkt hvor hun manglede penge sagde hun at hvis hun fik 15.000 kr. måtte han få forældrerettigheden. Han gav hende naturligvis ikke pengene, men hun prøver til stadighed at manipulere ham. Min lillebror mener det er vigtigt at hun har sin mor, men ikke for enhver pris. Han får aldrig ro i sit liv så længe hun rumsterer. Der sker ting og sager hvor han er direkte bange for hans datters ve og vel. Vi havde den fornøjelse at have dem begge til jul i år - og på et tidspunkt hvor jeg siger - henvendt til min lille søn - "nu kommer mor", og her reagerede min niece ved at fare sammen og sige, "Nej, jeg vil ikke med mor". Jeg kan slet ikke få det hele med her, fordet er en meget lang historie. Mit spørgsmål er; hvis han ikke er tryg ved at aflevere datteren til moderen, hvad kan/skal han gøre?
Mvh
Crazykatz

Rikkes svar

Hej Crazykatz

Tak for din henvendelse.

Jeg kan høre at der lige som mange skilsmisse familier, er støj på linjen i forhold til samarbejdet omkring barnet, økonomi mv.
Det at få etableret et godt samarbejde efter en skilsmisse er noget af det sværest. Især når der har været utroskab indblandet.

Når man har valgt at få et barn sammen og man af forskellige årsager går fra hinanden er man tvunget til at få en eller anden form for samarbejde op og kører for barnets skyld.
Dette er et vilkår som alle skilsmisse familier har.

Desværre er der rigtig mange som ikke kan få et sådan samarbejde op og køre og hvor det er børnene som betaler prisen.
Heldigvis er der flere og flere som for professionel hjælp til at få dette samarbejde op og kører. Og derigennem sikrer barnet tarv.
Nogle bruger statsforvaltningen mens andre vælger at få noget familierådgivning i privat regi.

Til dit spørgsmål vedrørende om hvad han kan/skal gøre, mangler jeg nogle flere informationer omkring hvad det er der gør ham utryg? Du er meget velkommen til at skrive til mig igen eller kontakte mig via min private praksis.

Da din bror har fælles forældremyndighed med sin ekskone, har din bror ingen mulighed for at nægte at udlevere datteren til moren.
Men hvis din bror vurderer at samværet er til skade for datteren eller hun er i direkte fare, må han kontakte politi og den sociale døgnvagt.
M.v.h. Rikke L Rahm

Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.