Eksperthjælp: Kære Gravid 09

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Rikke Nielsen

"Kære Gravid 09"

Hej Rikke..

Har lige været til alm 20 ugers scanning.
Vi ville gerne vide kønnet og fik også svar.
De mener bestemt vi skal have en datter mere :-)
Hende der scannede sagde at hun ikke var spor i tvivl, da der ikke var så meget som skyggen af en tap og den lille lå med helt spredte ben og fødderne mod hinanden.
Jeg kunne heller ikke se noget der kunne antyde en tap.
Men efter følgende sagde hun at de ikke måtte sige med 100 % sikkerhed at det bliver en pige, men at de ville sige det med 85 % sikkerhed.

Nu er mit spørgsmål så:
Hvor ofte kan i ikke se kønnet præcis i uge 20?
Er det normalt at de ikkke må sige at de er 100 % sikker??

Kh Gravid 09.

Rikkes svar

Tillykke med graviditeten.

Det er meget sjældent at vi hos Scanningsklinikken ikke kan identificere barnets køn i uge 20. Som oftest er det meget tydeligt om man venter en lille dreng eller pige.
Der er selvfølgelig mange forhold som gør sig gældende for, hvor tydeligt kønnet er. Barnets placering i livmoderen, mængden af fostervand og moderkagens placering er alle forhold som påvirker ultralydsscanningen og dermed hvor tydeligt og hvor sikkert barnets køn kan identificeres.

Det er også meget vigtig, at have god tid til scanningen. Ligger barnet ikke i en god position fra starten, vil den under scanningen som oftest bevæge sig og det bliver muligt at identificere kønnet. Hos Scanningsklinikken har vi altid god tid til scanningen og er vi ikke 100% sikre på kønnet giver vi en ny tid uden beregning, så man som kommende forældre ved, at I kan være sikre på kønnet.

Vi har aldrig taget fejl, så jeg vil på dit spørgsmål svare, at vi i 20. uge kan give en præsis kønsidentificering.

I forhold til, om det er normalt at de i offentlig regi ikke vil udtale sig med 100% sikkerhed, så er det min fornemmelse, at det er forskelligt, hvor meget tid der bliver brugt på at se efter kønnet. Det er sjældent at vi hos os høre om nogen der har fået 100% sikkerhed fra offentlig regi, så den besked du har fået lyder meget bekendt.

Fortsat god graviditet.

Med venlig hilsen
Rikke Nielsen

Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.

Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+