"Misbrugt"
hej Rikke
Da jeg var lille blev jeg misbrugt af min far. jeg har så selv fået en datter nu og jeg er MEGET mistænksom overfor mænd der er i nærheden af hende(gælder self ikke hendes far), er det normalt ?
Rikkes svar
Kære Anonymus
Tak for din henvendelse.
Når man er misbrugt som barn, er en af de mest almindelig skader - relationsskade. Det betyder at man mister tilliden til omverdnen og mennesker.
Så når du spørger mig om din reaktion er normal i forhold til din mistænksomhed over for mænd. Er mit svar ja den er normal set i lys af at du er misbrugt som barn. Mennesker som ikke er misbrug har ikke denne mistillid til mænd som du beskriver.
Derfor vil jeg anbefalde dig at begynde i terapi, så du kan få bearbejdet overgrebet og se på hvordan det fortsat påvirker dig i dag, i forhold til det at være blevet mor og familie. (også selv om du tidligere har været i terapi)
Held og lykke
Hilsen Rikke Leerhøj Rahm
Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.
Anmeld