Er jeg håbløs gammeldags? (gave til 6 årig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. august 2010

Anja

Jonas har fødselsdag om et par uger og bliver 6 år. Vi har længe talt om, hvad han skal have i gave, og vi er ikke helt enige.

Er det bare mig, der er håbløs gammeldags, når jeg synes at det er lidt voldsomt at han skal have en Dsi XL ? Den koster 1500 kr, det synes jeg er en meget dyr gave til en 6 årig. Manden har allerede bestilt den, så sagen er som sådan afgjort.

Hvad synes I ?

Skal lige siges, at han i forvejen har en alm Nintendo ds, så det er som sådan en opgradering.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Susan1978

Hej Anja..

jeg tror ikke du er håbløs gammeldags, men sagen er nok den at teknologien bare er så hurtig..  at vi ikke kan følge med mere..

Ea fik en alm Nintendo i 6 års gave, jeg mente jo ik hun havde brug for den store der.. men den alm kostede også 1100,- og det er rigtig mange penge at få for i f-gave og way over vores gavebudget..

men alle andre i hendes omgangskreds fik sådan en og jeg følte at jeg var nødt til at følge med..

håber så at jeg til næste år kan nøjes en noget mindre gave....

alt i alt .. hehe så gir jeg dig ret i at det er mange penge, men jeg måtte også bøje mig for teknologien..

det kommer vi nok til mange gange endnu - her tænker på at når de engang skal have mobiler osv.. så er de nok heller ik billige.

Anmeld

6. august 2010

linemus

Vi er nok de ledeste forældre ever, for her ønsker drengen sig jo også brændende en Nintendo DS (og sikkert gerne "i", for den er han lige begyndt at tale om), men vi synes overhovedet ikke, han skal have en. For det første er den jo hamrende dyr. Så dyre gaver giver vi altså ikke. Og hvor lang tid går der så ikke, før han har fået den ødelagt, og hvad gør man så? For det andet er han helt ekset med spil af alle slags, så hvis han fik sådan en, ville han aldrig lave andet end at sidde på sit værelse og spille, og så ego skal han bare ikke blive. Sorry. Jeg får godt nok ondt i maven, når han igen igen snakker om, hvor meget han ønsker sig sådan en + alle de spil han gerne vil have, for alle de andre har jo en, og han får den ikke. Men synes jo heller ikke om det "pres", det så lægger på en.

Nå, det kom vist til at handle om mig selv

Nej, jeg synes ikke, du er gammeldags. De bliver altså kun 6 år. Hvor meget skal de så have for, når de bliver 10 år? 15 år? Konfirmation?

- Line

Anmeld

7. august 2010

Anja

Dejligt, at jeg ikke nødvendigvis er helt gammeldags

Susan, jeg vil give dig ret i, at man må forsøge at følge lidt med teknologien. Det sørger min mand så for, at vi gør ...

Line, jeg kan helt følge dig. MEN det skal lige siges, at sådan en nintendo ikke er så sart endda. Vi har to alm og de ligger altså bare på børneværelserne. Alle 3 unger har jævnligt fat i dem, de har været på gulvet mange gange osv og de holder stadig. De er snart 1½ år gamle. Desuden har jeg tænkt helt samme tanke med, hvad man så giver senere i gave ( når de bliver ældre), dernæst løber det da også op, når man har 4 børn, der alle skal have!

Anmeld

7. august 2010

ka li ja

jeg syntes det er voldsomt. især når han har en alm ds...

men det er jo bare mig

alexander får en ds i 6 års fødselsdags gave. jeg var ved at kigge på en i, men så meget mere fik han ikke for de penge... og en xl har dårligere grafik, og er tungere at sidde med. (har prøvet den)

men hvis den er købt, så er den jo købt. men jo jeg syntes godt nok 1500kr er mange penge.. og især når drengen ikke er ældre og har en ds i forvejen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.