Lige præcis sådan gør vi også... Lader barnet tale færdigt, og giver det den reaktion det har fortjent (griner, hvis det var sjovt fx), og bagefter siger vi det rigtige ord (uden at sige hvad der er forkert) Og så retter de det selv...for det meste 
Vi har i øvrigt aldrig brugt "baby-ord" hos os har et tog altig været et tog og ikke et futtog, en gris er en gris og ikke en øf-gris... Jeg kan ikke se formålet i at lære barnet en masse ord, der så skal laves om igen?
Malte har i øvrigt taget en monster-spring rent sprogmæssigt i løbet af de sidste par måneder! Jeg var faktisk lidt bekymret for hans sprog i starten af året (kunne jo kun sammenligne med Freja - der altid har været super velformuleret).. Men sammenlignet med de andre unger i BH på hans alder kan jeg sørme godt se at han slægter storesøster på - og han blev skam også rost meget for hans fine formuleringer og udtale 
Nå, det blev lige et sidespring, men det var måske for at sige at vores valg i forhold til "sprogundervisning" nok ikke har været helt i skoven 
Marie - med to speedsnakkere!
Anmeld