sygsikring,læge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.562 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. august 2010

Shibby

Super..Klokken er skrammel. Mikkel piver og siger han har ondt i øret. Men for 5 dage siden klagede han over det samme og vi endte ved en fremmed læge gennem meeeeget bøvl og frem og tilbage. Han fejlede ikk en bjælde. Nu piver han igen. Vi har ikke fået vores sygsikring endnu hvilket betyder at vi hverken har en læge,tandlæge ect  Det her havde jeg slet ikk tænkt på i forbindelse med flytningen fra jylland til sjælland! Vi er ikke tilknyttet nogen læger herover endnu

Kan man ringe til kbhs kommune i morgen og høre om de kan oplyse hvilken læge vi er tilknyttet??

Mistænker lidt hans tænder..når lægen ikk ku se noget i hans øre,så kunne det muligvis være en god ide at få tjekket bisser. Men..Hvem er vores tandlæge??!!

Øv hvor er det nederen at vi ikke ved en skid før det piskort kommer!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

Ranarupta

Shibby skriver:

Super..Klokken er skrammel. Mikkel piver og siger han har ondt i øret. Men for 5 dage siden klagede han over det samme og vi endte ved en fremmed læge gennem meeeeget bøvl og frem og tilbage. Han fejlede ikk en bjælde. Nu piver han igen. Vi har ikke fået vores sygsikring endnu hvilket betyder at vi hverken har en læge,tandlæge ect  Det her havde jeg slet ikk tænkt på i forbindelse med flytningen fra jylland til sjælland! Vi er ikke tilknyttet nogen læger herover endnu

Kan man ringe til kbhs kommune i morgen og høre om de kan oplyse hvilken læge vi er tilknyttet??

Mistænker lidt hans tænder..når lægen ikk ku se noget i hans øre,så kunne det muligvis være en god ide at få tjekket bisser. Men..Hvem er vores tandlæge??!!

Åh, det lille pus...

Jeg aner det faktisk ikke. Altså hvad man gør i sådan en situation, men synes da helt klart, at du skal prøve. Ellers kan de vel fortælle dig, hvor du finder ud af det henne...

Rigtigt god bedring, hvad end det er... 

/Karina

Anmeld

3. august 2010

TineA

Shibby skriver:

Hej

Har du ikke selv skulle finde en læge da du meldte din flytning?

Det mener jeg, at jeg gjorde da jeg flyttede fra Nordsjælland til Kbh .. Så fandt jeg bare den første bedste læge i nærheden af os, og hende har jeg stadig.

Tandlægen ringede jeg bare til og sagde, at jeg gerne ville være der og kom så til tjek et par dage efter

Ved ikke om det var nogen hjælp, men det håber jeg da

Anmeld

3. august 2010

Shibby

Tak for jeres svar her kl skrammel

Jeg ordnede papirne længe før vi overhovedet flyttede. Valgte peters læge,-men uden sygsikringsbeviset ved vi jo ikk hvor vi har læge

EDIT;- Vi ved jo ikk om der er fyldt der hvor peter har læge så det er ikke sikkert vi får "pladserne"  

Jeg havde slet slet ikk tænkt på at der ville være en periode hvor vi ikke var tilknyttet nogen læge   Vagtlægen kommer ikke ud. Blev rådet til at se tiden an til i morgen..what a surprise..

Jeg har gjort noget fy! Jeg har gravet i kasser efter en sut! Det virker pt og håber det virker nok til at han falder i søvn. Jeg er ved at krakkelere af udmattelse

Anmeld

3. august 2010

Shibby

Tine2104 skriver:

Hej

Har du ikke selv skulle finde en læge da du meldte din flytning?

Det mener jeg, at jeg gjorde da jeg flyttede fra Nordsjælland til Kbh .. Så fandt jeg bare den første bedste læge i nærheden af os, og hende har jeg stadig.

Tandlægen ringede jeg bare til og sagde, at jeg gerne ville være der og kom så til tjek et par dage efter

Ved ikke om det var nogen hjælp, men det håber jeg da

Kræver det ikk et sygsikring for at komme ind til tandlægen? Det har vi altid skulle fremvise i vejle..

Anmeld

3. august 2010

qp

Shibby skriver:

Kræver det ikk et sygsikring for at komme ind til tandlægen? Det har vi altid skulle fremvise i vejle..

Jow det gør man normalt, men hvis du har andet bevis for at du er dig så er det ikke nødvendigt - kørekort el pas f.eks Du ringer og bestiller en tid hvorefter du jo bare fremviser hvad du har af ID når du ankommer og så beder du dem skrive din nye adresse ind i systemet.

Hvis man ikke har fået sygesikring ringer man da bare til den læge man har skrevet på i forbindelse med flytningen og forklarer situationen - tror da næppe nogen læger ville afvise jer, de har jo ligesom en pligt at tage sig af syge mennesker

Tag det ikke så tungt, det er jo ikke meget værre end hvad man selv gør det til - altså det her Kbh'er system

Rigtig god bedring med bettemanden

Anmeld

3. august 2010

Delilah

Jeg mener ret bestemt at du kan gå ned til hvilkensomhelst læge og få en tid. Jeg har før siddet fast i en anden del af landet og der var der ikke noget problem med at få tid hos en læge der ikke var min egen. Hvis du fortæller dem din situation er jeg ganske sikker på de ikke vil smide dig på porten

Edit: Og så er der jo også lægevagten når klokken er lort om natten

Anmeld

3. august 2010

Shibby

Tak for jeres svar

Da vi kom indtil lægen sagde hun til mikkel " Hej lille ven. Din far ringede og sagde du havde ondt i øerne så dem må vi hellere få kigget på".

Sødt nok,-meeeen peter er ikk mikkels far. Mikkel sad og kiggede forvirret på mig og spurgte efter sin far -for lægen havde jo lige sagt at "far" havde ringet!  Den var svær at forklare!  Den slags sker ikke ved ens egen læge hvor de kender en..øv..havde ikk tænkt på hvor svært det kan være med en ny læge. Nu skal alt forklares forfra

Han er lyserød i højre øre,-thats it. Der var ellers intet at komme efter :/

Så nu skal vi finde en tandlæge og forklare situationen..

Suk...   

Tak for jeres svar ^^

Anmeld

3. august 2010

TineA

Shibby skriver:

Uh, jeg kan ikke huske om jeg havde fået mit sygesikring inden jeg fik tandlæge. Men mon ikke, at du kan ringe til en tandlæge og forklare din situation så du kan få dig en tandlæge ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.