hvilken termin skal jeg regne barselsorlov ud fra?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.320 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. august 2010

frumor

Hej med Jer.

den sidste scannede ermin blev sat til d. 11 dec, men skal have kejsersnit d. 2 dec.

Må man regne barselsorlov ud fra kejsersnitsdatoen?

Åhh det håber jeg -især lige idag hvor jeg skal igang efter ferien og ikke rigtig synes jeg kan finde motivationen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

MoarTil4

det var da egentlig et godt spørgsmål - umiddelbart ville jeg nok gætte på at din terminsdato fra skanningen er afgørende, men jeg bliver da alligevel i tvivl, når nu at der er en fast dato for det planlagte kejsersnit.

- mon ikke din kommune (dagpengekontoret) kan svare på hvornår barslen kan starte.

Anmeld

10. august 2010

Kantax

Hej. Hvis du allerede nu har en dato for planlagt kejsersnit er det som udgangspunkt denne dato der er gældende for, hvornår du skal regne basel fra. Det er jo den dag, der er planlagt "fødsel" for dig. Mange planlagte kejsersnit bliver imidlertid først planlagte efter, at kvinden er gået på barsel, hvorfor kejsersnitdatoen i disse tilfælde naturligvis ikke kan anvendes. Såfremt du er offentlig ansat står det i personalestyrelsens vejledning.

Mvh.

Anja

Anmeld

10. august 2010

frumor

Hej Anja.

Tak for svar. Jeg har søgt lidt på nettet om det og det ser også  til at det er kejsersnitdatoen der er gældende.

Jeg er offentlig ansat, så jeg tror da lige jeg vil prøve at finde frem til personalestyrelsens vejledning... hvo jeg så end støver den op henne;-)

´VH Anne Mette

Anmeld

15. september 2010

Kantax

Hej igen. Undskyld det sene sene svar, men jeg er nny her, så eg troede, at jeg ville få en eller anden form for besked, når der kom nye indlæg i de tråde, jeg havde skrevet i. Jeg leder lige efter den og finder et link.

Anja

Anmeld

15. september 2010

Kantax

Har lige fundet ud af, at personalestyrelsens vejledning er for statsansatte, men på min fagforenings hjemmside, står der det samme. Er du kommunal, regional eller statsansat?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.