Tilbagefald af depression???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.995 visninger
9 svar
0 synes godt om
31. januar 2008

Doktor Doolittle

Kære piger PUHA jeg føler jeg er ved at falde ned i et hul IGEN. Nu er det ellers gået rigtig godt i en periode. De sidste par uger har jeg følt mig mere træt, mere glemsom, mindre positiv og i det hele taget mere langsom :'( Måske fordi jeg har haft så travlt. Jeg er bare bange for, det er min depression, der blusser op igen :( Det ville jo være meget sandsynligt med stress og nyt job lige foran mig. Jeg får Cipralex 10 mg. om dagen og har gjort det 10 måneder. Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre? Nogen af jer derude der har prøvet noget lignende og måske har nogle gode erfaringer, I vil dele med mig (?) :)) Knus fra Tina

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

31. januar 2008

Rikke Lyngholm

Kæreste Tina...

Det er jeg virkelig ked af at høre. Du som er så sprudlende og positiv - men det kan jo ske for selv den bedste ;)

Et par ting, der har hjulpet mig, er at jeg hver morgen kigger mig selv i spejlet (gør det ikke regelmæssigt længere nu, kun hvis der kommer trælse dage indimellem), og får en "tavs samtale" med mig selv. Den kan være om at jeg er stærk, at jeg kan og vil mig selv og min familie, hvilke planer jeg har for dagen og hvordan jeg skal gennemføre dem...eller hvad det nu måtte være at jeg trænger til at holde mig selv i nakken med ;)

Der ud over evaluerer jeg om aftenen. Gik det som jeg regnede med? Hvad kan jeg gøre anderledes? Og vigtigst af alt, skriver 3-5 gode ting ned fra dagen der gik.
dette hjælper mig til at få fokus tilbage på de gode ting der er sket og på, at jeg altså duer til noget, selvom jeg har nogle øvdage.

Håber det kan hjælpe dig lidt.

Stor krammer til dig, TinaCyberGodte ;)

Anmeld

31. januar 2008

st

Kære Tina.

Det er jeg virkelig ked af at høre. Jeg har desværre ikke rigtig nogle råd til dig, da jeg ikke har prøvet at være i din situation. Synes du skal huske at sige til dig selv at livet er dejligt, og vi er mange der er glade for at du er til. Både her på siden og garanteret også i den virkelige verden.
Jeg ved det, jeg kan mærke, du er en dejlig kvinde.

Kram fra st.

Citat fra Peter Plys:
Fra Jakob til Peter plys:

Jeg elsker dig Peter Plys. Det gør jeg også sagde Plys " ;)

Anmeld

31. januar 2008

Hejren

[citat]Kære piger PUHA jeg føler jeg er ved at falde ned i et hul IGEN. Nu er det ellers gået rigtig godt i en periode. De sidste par uger har jeg følt mig mere træt, mere glemsom, mindre positiv og i det hele taget mere langsom :'( Måske fordi jeg har haft så travlt. Jeg er bare bange for, det er min depression, der blusser op igen :( Det ville jo være meget sandsynligt med stress og nyt job lige foran mig. Jeg får Cipralex 10 mg. om dagen og har gjort det 10 måneder. Nogen gode råd til hvad jeg kan gøre? Nogen af jer derude der har prøvet noget lignende og måske har nogle gode erfaringer, I vil dele med mig (?) :)) Knus fra Tina[/citat] Søde Tina - Pas på dig selv, for stress er guf for depressionen. Det er selvfølgelig også muligt, at det bare er "almindelig" stress og dårligt humør, og der er man så desværre ofte i tvivl og nervøs, når man har været ramt af depression tidligere. Hvis du spekulerer i det, så kontakt din psykiater - Et kæmpe kram fra mig

Anmeld

1. februar 2008

Munder

Profilbillede for Munder
Mod
Kære Tina

Det er jeg rigtig ked af at høre.

Jeg kan desværre ikke komme med nogle gode råd, men ville bare lige skrive, at jeg tænker på dig, og sender masser af positive og varme tanker din vej.

knus
Dorte

Anmeld

1. februar 2008

Tullebobs

Hej Tina

Jeg har desværre ikke nogle råd til dig, men ville bare sende dig en masse positiv energi. Får du eller har du fået samtaleterapi? Jeg har haft to terapiforløb tidligere, og det har været noget af det bedste, der er sket for mig og mine tanker (der indimellem løber af med mig). Og jeg håber "bare" at du er almindelig stresset over din nye situation med nyt arbejde og to børn osv...

Husk at i mørket skinner lyset klarest

Kram fra st

Anmeld

1. februar 2008

Doktor Doolittle

Tak for jeres søde hilsener, de varmer helt ind i mit hjerte (L) Jeg har taget dit råd til mig Hejre, og i dag hygger jeg hjemme, SKØNT :)) Jeg har det allerede bedre end i går efter god søvn, sund mad og masser af små selv-forkælelser i dag. Jeg har også bagt en kage (bare en hurtig een ;)) og så glæder jeg mig helt vildt til at hygge med drengene og dén når de kommer hjem i eftermiddag. De har været til fastelavn, og Theodor har en sød kammerat med hjem. I aften har jeg inviteret en dejlig og livsglad veninde over, hvis vi får lyst går vi ud og drikker nogle drinks og sladrer helt vildt :P
Hejre jeg tror faktisk det er almindelig stress når jeg allerede har det så meget bedre i dag, ville også være meget naturligt fordi vi har haft alt for travlt. Jeg må nu i min depressiv-karriere lære at kende forskel på de forskellige følelser, det tager nok lige lidt tid.
Knus Tina

Anmeld

1. februar 2008

Hejren

[citat]Tak for jeres søde hilsener, de varmer helt ind i mit hjerte (L) Jeg har taget dit råd til mig Hejre, og i dag hygger jeg hjemme, SKØNT :)) Jeg har det allerede bedre end i går efter god søvn, sund mad og masser af små selv-forkælelser i dag. Jeg har også bagt en kage (bare en hurtig een ;)) og så glæder jeg mig helt vildt til at hygge med drengene og dén når de kommer hjem i eftermiddag. De har været til fastelavn, og Theodor har en sød kammerat med hjem. I aften har jeg inviteret en dejlig og livsglad veninde over, hvis vi får lyst går vi ud og drikker nogle drinks og sladrer helt vildt :P Hejre jeg tror faktisk det er almindelig stress når jeg allerede har det så meget bedre i dag, ville også være meget naturligt fordi vi har haft alt for travlt. Jeg må nu i min depressiv-karriere lære at kende forskel på de forskellige følelser, det tager nok lige lidt tid. Knus Tina[/citat] Som Etta Cameron ville ha' sagt: Du får 10 point af mig;) Knus

Anmeld

2. februar 2008

sørine

hey Tina
det jeg gør når jeg er hved at gå ned med flaget. er at jeg går i bad sider og nusser om mig selv
smør mig godt ind i carm (L)sætter noget stille musik på tager en god bog og sætter mig i en dejlig stol og nyder det bare en halv til en hel time. under at andra skal komme og snakke bare sid og være i din egen verden. det må være mit gode råd har nemlig slev været inde i det og det virket på mig og gør det stadig når jeg føler min verden er ved at gå i tu
DE varmeste hilsner sørine:P

Anmeld

4. februar 2008

Doktor Doolittle

Kære piger Tak for alle jeres råd og tanker :)) Jeg er faktisk på toppen igen allerede, eller det føles sådan. Jeg tror dét jeg følte må have været almindelig stress som jeg har misfortolket af angst for at være på vej ned i hullet igen :'( Jeg har taget jeres råd til mig, tak for dem alle! Jeg har også holdt fri i dag, valgte at have Theodor hjemme. Vi har super hygget, bl.a. været på Planetariet og se en 3D film, en stor oplevelse for Theodor :)) Knus Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.