Sjove ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2010

Tynen

Kan selvfølgelig ikke komme i tanke om ord, men fik lige denne sætning her til aften, der fik mig til at grine:

Stella får hver aften lov til at vælge en cd, hun skal høre, mens hun falder i søvn.
Vi har så åbenbart en cd fra Libero med noget stille musik hvor de har påsat babypludder oveni.
Stella studser lidt og siger dernæst: "Hør! Paw synger natsang!"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

ivfmarie

Altså, nu er det her fra Freja, så det er jo ikke kun ét ord... det er en kompleks og kryptisk hjernevirksomhed fra ganske underholdende 5-årig tøs:

Freja lusker rund med en lille håndtaske og ser hemmelighedsfuld ud...
Mor: Hvad har du i tasken?
Freja: Ingenting, det er en trylletaske... Hvis man kigger i den bliver man tryllet om til et dyr!
Mor: mmmhmm, der er flot skat - er du sikker på at du ikke er kommet til at tage noget du ikke måtte?
Freja: Altså, det ER en trylletaske!
(pause i samtalen - senere ser mor igen Freja luske rundT med tasken)
Mor: hvad HAR du i tasken?
Freja: IKKE NOGET, det  ER en trylletaske.... Far har lige set i den, og se selv: Og så peger hun på vores hund!!

Jeg siger jer - morgenmaden kom op i næsen af grin!

Anmeld

3. august 2010

Anja

Elias går i børmehave, hopper på hoppelin og spiser nåkles (nuggets).

Det mest markante ved hans sprog pt er, at han sætter en e/ø - lyd efter mange ord. Fx Lucas = Lukas-e, køleskab = køleskab-ø, stol = sto-lø. Meget mærkeligt, men han gør det ved rigtig mange af de ord, der ikke naturligt slutter på sådan en lyd.

Anmeld

3. august 2010

..

ivfmarie skriver:

Altså, nu er det her fra Freja, så det er jo ikke kun ét ord... det er en kompleks og kryptisk hjernevirksomhed fra ganske underholdende 5-årig tøs:

Freja: Ingenting, det er en trylletaske... Hvis man kigger i den bliver man tryllet om til et dyr!
Mor: mmmhmm, der er flot skat - er du sikker på at du ikke er kommet til at tage noget du ikke måtte?
Freja: IKKE NOGET, det  ER en trylletaske.... Far har lige set i den, og se selv: Og så peger hun på vores hund!!

Tak for et godt morgen grin

Anmeld

3. august 2010

..

Smilla siger "limsom" - hvilket betyder ligesom

Anmeld

6. august 2010

linemus

Tynen skriver:

Kan selvfølgelig ikke komme i tanke om ord, men fik lige denne sætning her til aften, der fik mig til at grine:

Stella får hver aften lov til at vælge en cd, hun skal høre, mens hun falder i søvn.
Vi har så åbenbart en cd fra Libero med noget stille musik hvor de har påsat babypludder oveni.
Stella studser lidt og siger dernæst: "Hør! Paw synger natsang!"

LOL

Anmeld

6. august 2010

linemus

ivfmarie skriver:

LOOOL! Sikke en fantasi og skarphed hun har

Anmeld

6. august 2010

linemus

Mit yndlingsord fra Sebastian - som jeg virkelig ikke nænner at rette på - er "automagisk". "Se, det sker helt automagisk!"

Anmeld

7. august 2010

Plysbjørnen

I går skulle vi ud og spise... Laura blev ved med at sige Donelsen... det tog os en pæn rum tid at finde ud af hvad damen mente...

Kan i gætte den??

Anmeld

7. august 2010

heaven

BetinaTrold skriver:

I går skulle vi ud og spise... Laura blev ved med at sige Donelsen... det tog os en pæn rum tid at finde ud af hvad damen mente...

Kan i gætte den??

Mac donalds selvfølgelig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.