Opskrift på kagebunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.711 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. august 2010

StineL

Jeg har en opskrift på både lyse og mørke lagkagebunde, som jeg normalt bruger, men jeg har lyst til at prøve noget andet

Har I en god opskrift til henholdsvis lyse og chokolade lagkagebunde, som I kan anbefale.

Jeg har prøvet at kigge lidt i opskriftstråden, men jeg har ikke lige lyst til at forsøge mig frem, men ville hellere prøve noget, som andre har god erfaring med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

Pige2009

StineL skriver:

Jeg har en opskrift på både lyse og mørke lagkagebunde, som jeg normalt bruger, men jeg har lyst til at prøve noget andet

Har I en god opskrift til henholdsvis lyse og chokolade lagkagebunde, som I kan anbefale.

Jeg har prøvet at kigge lidt i opskriftstråden, men jeg har ikke lige lyst til at forsøge mig frem, men ville hellere prøve noget, som andre har god erfaring med

Jeg er ret sikker på, at de opskrifter der allerede ligger i opskrifttråden er gennemprøvet af vedkommende, der har lagt dem ind. Man har vel lagt dem ind netop fordi, man kan anbefale dem

Personligt ville jeg aldrig lægge nogen opskrifter ind, medmindre jeg har prøvet dem selv, og dermed følt de var anbefalelsesværdige

K.h. Linda

Anmeld

1. august 2010

StineL

Baagøe skriver:

Jeg er ret sikker på, at de opskrifter der allerede ligger i opskrifttråden er gennemprøvet af vedkommende, der har lagt dem ind. Man har vel lagt dem ind netop fordi, man kan anbefale dem

Personligt ville jeg aldrig lægge nogen opskrifter ind, medmindre jeg har prøvet dem selv, og dermed følt de var anbefalelsesværdige

K.h. Linda

Ja det har du selvfølgelig ret i, men jeg syntes, at nogle af opskrifterne var svære at gennemskue og det var bunde eller kager

Jeg tænkte også, at der måske også kunne være nogen, der ikke ville lægge en opskrift ind, fordi der allerede lå noget lignende.  

Anmeld

1. august 2010

Pige2009

StineL skriver:

Ja det har du selvfølgelig ret i, men jeg syntes, at nogle af opskrifterne var svære at gennemskue og det var bunde eller kager

Jeg tænkte også, at der måske også kunne være nogen, der ikke ville lægge en opskrift ind, fordi der allerede lå noget lignende.  

Der ligger en opskrift på hvide glutenfri bunde, som jeg har prøvet en enkelt gang og de smagte rasende godt. Hende der har lagt den ind har anbefalet den og gav mig et par fif, da jeg lavede dem

Anmeld

1. august 2010

Susan1978

jeg kan anbefale at lave kagebunde af drømmekage..  fra Brovst.

det smager bare godt.. 

eller den her

den er også bare fantatisk  - den er fra opskrift tråden og jeg har prøvet den af.

Lækker chokolade kage som kan bruges som bunde. 

Den er til bradepandestr i denne mængde, så kan du selv gange og dividere. Jeg laver den i store runde forme og deler i lag med sytråd, har også lavet den i bradepande og skåret til i de faconer, jeg skal bruge.

Ingredienser:

750 g mel    

600 g margerine 

975 g sukker 

9 æg 

7 dl mælk 

6 spsk kakao 

9 tsk vanille 

8-9 tsk bagepulver 

Brug en STOR skål! Jeg brugte Tupperwares bageskål.

Alt skal have stuetemperatur. Blødgør margerinen og rør den hvid med sukker. Æggene tilsættes et ad gangen. Mel, kakao, bagepulver og vanille blandes sammen og kommes i sammen med mælken. kom dejen i en form der er smurt og beklædt med bagepapir. Bages ved 190 grader i 25 - 35 min( stort spring) mærk efter med en strikkepind om den er bagt, må ikke hænge ved.

Anmeld

3. august 2010

StineL

Susan1978 skriver:

det smager bare godt.. 

eller den her

den er også bare fantatisk  - den er fra opskrift tråden og jeg har prøvet den af.

Den er til bradepandestr i denne mængde, så kan du selv gange og dividere. Jeg laver den i store runde forme og deler i lag med sytråd, har også lavet den i bradepande og skåret til i de faconer, jeg skal bruge.

Ingredienser:

750 g mel    

600 g margerine 

975 g sukker 

9 æg 

7 dl mælk 

6 spsk kakao 

9 tsk vanille 

8-9 tsk bagepulver 

Alt skal have stuetemperatur. Blødgør margerinen og rør den hvid med sukker. Æggene tilsættes et ad gangen. Mel, kakao, bagepulver og vanille blandes sammen og kommes i sammen med mælken. kom dejen i en form der er smurt og beklædt med bagepapir. Bages ved 190 grader i 25 - 35 min( stort spring) mærk efter med en strikkepind om den er bagt, må ikke hænge ved.

Tusind tak for svar. De må prøves af

Anmeld

8. september 2011

Pullemulle

Susan1978 skriver:

det smager bare godt.. 

eller den her

Ingredienser:

750 g mel    

600 g margerine 

975 g sukker 

9 æg 

7 dl mælk 

6 spsk kakao 

9 tsk vanille 

8-9 tsk bagepulver 

Når du skriver at den er til badepande str. er det så en helt stor bradepande? Jeg bruger nemlig også udtrykket bradepande om sådan et på halv størrelse af en stor

Anmeld

8. september 2011

Susan1978

Pullemulle skriver:

Når du skriver at den er til badepande str. er det så en helt stor bradepande? Jeg bruger nemlig også udtrykket bradepande om sådan et på halv størrelse af en stor

det er sådan en der passer ind i ovenen..  der er ca til 30 pers  hvis man bruger denne portion til runde kagebunde fx..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.