twinboys skriver:
Hej...
Her et ægteskab, vi har været gift i snart 8år...
Vi plejer det med :
- En tur i biffen...
- En god middag ( giv børnene tidligt mad få en barnepige og tag afsted )
- Voksentid når børnene er lagt til at sove
- Nyd et glas rødvin sammen
- Tag på camping alle mand og nyd det mere når de er puttet...(ingen pligter hjemme)
- Gå tidligt i seng og nusse.........
- Kys og klem
- Smør hans madpakke og læg en lille overraskelse i...
- Gør noget for hinanden...
- Massage
- Lav en god middag
- Køb en lille gave
- Skriv et sødt digt eller brev
Det var lige det jeg kunne komme i tanke om...
Held og lykke til....
Mvh Majbritt ( mor til 2 på 5 år... )
Jeg tror I har fat i noget af det rigtige.
Synes ofte at par glemmer sig selv når der kommer børn ind i billledet.
Selvfølgelig ændrer ens liv sig radikalt når man får børn, men hvis børnene pludselig bliver undskyldningen for at man ikke har tid til hinanden så mener jeg personligt at man prioriterer forkert og gør børnene til et problem.
Man bør ikke gøre børnene til et problem ift. parforholdet, for man har vel fået børn fordi man mener man har et stærkt parforhold, hvor man elsker og respekterer hinanden og gør noget for hinanden.
Vi har endnu vores fødsel tilgode, men vores første barn kommer inden for den næste uge.
Min svigerinde har tilbudt at komme og lave en masse mad som vi kan ligge i fryseren med den begrundelse, at vi jo svømer helt væk i vores søn når han er født.
Selvfølgelig vil vi svømme hen i vores søn - ingen tvivl om det - men heller ikke mere end at vi med en lille smule planlægning og struktur på hverdagen, sagtens kan få tid til at nusse om hinanden og gøre ting for hinanden. Med den rette forberedelse kan man ofte lave god mad på ½ time. Vi laver/spiser meget asiatiske retter, hvor man ofte kan skære grøntsager m.m. ud på forhånd (det kan mor jo gøre mens baby sover og far er på job) og så kan far jo lave maden når han kommer hjem. Ofte bruger vi 3-4 forskellige grøntsager i vores retter, lidt kød og enten ris eller nudler, så det tager som regel ikke mere end ca. 20 minutter at lave maden færdig når alt er forberedt.
Dermed er der meget mere tid til at VÆRE SAMMEN, både omkring barnet men i den grad også med hinanden.
Dog er vi ikke blinde over for at vi da også skal tilvendes det nye liv med et lille barn, men stadig mener vi ikke at vores søn bliver et problem for vores parforhold, idet vi ser vores søn som et ekstra krydderi på tilværelsen (vi har også kæmpet for at få ham) som vi tager imod med kyshånd.
Noget så simpelt som en gåtur med barnevognen i den nærliggende park kan blive til en ganske romantisk tur hvis man lige tager en lille picninckurv med og ellers tænker sig lidt om.