Bidrag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
8 svar
0 synes godt om
1. august 2010

SHERO

Nu er faderskabstesten overstået og alt skulle gerne være som det burde. Har dog ikke fået et brev fra statsamtet med besked om han har anerkendt blodprøvernes svar eller ej. Men det er over en månede siden vi fik svaret, så tror det er i orden.

Men var lige inde og læse på deres hjemmeside, mht. bidrag, der står jeg selv skal sørge for han overføre pengene til mig??!? troede jeg fik den automatisk når jeg havde søgt dem igennem statsamtet? eller... Elias bliver snart 7 måneder, så det er efterhånden en del... Hvor på kommunen skal man ansøge om at få dem igennem dem?

Håber nogen ved lidt mere om det end jeg gør...

Go' søndag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

EliasMinDejligeSøn<3

Tullen85 skriver:

Nu er faderskabstesten overstået og alt skulle gerne være som det burde. Har dog ikke fået et brev fra statsamtet med besked om han har anerkendt blodprøvernes svar eller ej. Men det er over en månede siden vi fik svaret, så tror det er i orden.

Men var lige inde og læse på deres hjemmeside, mht. bidrag, der står jeg selv skal sørge for han overføre pengene til mig??!? troede jeg fik den automatisk når jeg havde søgt dem igennem statsamtet? eller... Elias bliver snart 7 måneder, så det er efterhånden en del... Hvor på kommunen skal man ansøge om at få dem igennem dem?

Go' søndag...

jeg hjar lige ært igemmen det samme og der gik 5 uger før jeg fik svar på han hade godkendt osv og der i står i hvad du får osv, også an på hvad du har søgt!

Anmeld

1. august 2010

frk Jensen

Tullen85 skriver:

Go' søndag...

du skal søge pengene gennem stats antet og når du har fået brev på at han er faderen, så tager du hele molevitten med på kommunen og får dem til at udbetale dig pengene og så kan de trække dem fra ham..

Hvis min eks hver den 1. skulle overføre penge til mig, ja så fik jeg aldrig nogle penge...

Du skal snakke med de damer der har med børnepenge at gøre.
Husk at du kan søge ekstra og ekstra ordinært børnetilskud når du er enlig.. Det er lige knap 2500 ekstra om måneden.

Kram og god søndag..

Anmeld

1. august 2010

SHERO

mor6473 skriver:

du skal søge pengene gennem stats antet og når du har fået brev på at han er faderen, så tager du hele molevitten med på kommunen og får dem til at udbetale dig pengene og så kan de trække dem fra ham..

Hvis min eks hver den 1. skulle overføre penge til mig, ja så fik jeg aldrig nogle penge...

Du skal snakke med de damer der har med børnepenge at gøre.
Husk at du kan søge ekstra og ekstra ordinært børnetilskud når du er enlig.. Det er lige knap 2500 ekstra om måneden.

Kram og god søndag..

Okay.... Så kunne det da godt være jeg skulle ringe og rykke for brevet hvor det hele er afsluttet på...

Står nemlig lige og er blevet overdraget til barselsdagpenge, men min boligsikring ikke er gået i orden, så mangleer de penge ret voldsomt... Så måtte helst gerne gå hurtigt... :-D

Anmeld

1. august 2010

frk Jensen

Tullen85 skriver:

Okay.... Så kunne det da godt være jeg skulle ringe og rykke for brevet hvor det hele er afsluttet på...

Står nemlig lige og er blevet overdraget til barselsdagpenge, men min boligsikring ikke er gået i orden, så mangleer de penge ret voldsomt... Så måtte helst gerne gå hurtigt... :-D

Du får da rimelig udbetalt på barsels dagpenge... Jeg havde ca 6000 udbetalt hver 14 dag.. Det var da ret okay.. Men det kommer self an på hvad din time sats var på dit arbejde, hvor meget du får i barsels dagpenge..

Anmeld

1. august 2010

SHERO

mor6473 skriver:

Du får da rimelig udbetalt på barsels dagpenge... Jeg havde ca 6000 udbetalt hver 14 dag.. Det var da ret okay.. Men det kommer self an på hvad din time sats var på dit arbejde, hvor meget du får i barsels dagpenge..

Jahh det er okay, men min husleje er ret høj og jeg er alligevel gået knap 8500 ned i løn, så det gør lidt avs... :-S Tror også sagtens jeg kan klare mig når boligstøtten går i orden. Men lige pt får jeg kun 500 kr...

Anmeld

1. august 2010

N&J

Faktisk så skal man hvis det er muligt selv ordnet det, det er rigtig at der står i papirerne fra statsamtet at han nu skal betale så og så mange penge og hvert mdr. men I skal faktisk selv sætte det hele i gang ellers skal man ned på kommunen. Jeg lavede en aftale med Nikitas far, så dem han manglede at betale kom lidt senere, men ellers så har han bare sat en betalingsaftale igang, så hvert mdr. omkring hendes fødselsdag får jeg penge fra far, som han har valgt at kalde den.. så hos mig gik det heldigvis smertefrit, da vi først havde fået resultatet..

Ellers må du simpelthen et smut på kommunen..  

Anmeld

1. august 2010

MorTilGustav

Jeg ansøgte for længe siden om at få udbetalt børnebidraget af kommunen indtil faderskabssagen var ovre (hvilket den er nu) så det har jeg modtaget fra dem hvert kvartal indtil nu.. Har dog slet ikke hørt noget fra Statsamtet eller kommunen endnu så er også lidt spændt på hvad de finder ud af  

Anmeld

1. august 2010

EliasMinDejligeSøn<3

der står i mit brev han får 10 dage til og finde ud af hvordan han vil gi miig de penger han skylder! så det nok forkelligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.