jeg spørger nok dumt (om ÆL og befrugtning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.174 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. juli 2008

Anonym trådstarter

altså, hvis jeg har ÆL om onsdagen og har været sammen med kæresten om mandagen, skulle man så ikke blive gravid? Det skulle jo være i den frugtbare periode ifølge diverse beregninger og sædceller skulle kunne leve en tid i kvinden, eller er jeg helt gal på den?
(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2008

Stumpen

Jeg har fået at vide at du godt kan blive gravid nogle dage op til ægløsning og efter..
(H) -der tror på at man kan blive gravid gennem hel sin cyklus, men at ved ÆG er der størst chance for at sædcellerne overlever..

Anmeld

2. juli 2008

Muffinmus

Jo jo da:)
Faktisk har jeg flere gange oplevet at jeg er blevet gravid ved at have sex 1-2 dage FØR ÆL ca :)
Ægget kan jo kun leve sådan ca 24 timer og sædceller op til ca 5 dage. Så der er jo rent faktisk en super god chance for at blive gravid med sex FØR ÆL:)

Anmeld

2. juli 2008

miver

Jeg har hørt på klinikken (barnløs i beh. ) af de teste man købe (æggeløsningstest) viser man har haft æggeløsning og ikke har så måske er der store chancer ;)

held og lykke
knus mie

Anmeld

2. juli 2008

Muffinmus

Æl teste viser at dit LH niveau er på vej op. Når du får en positiv ÆL test er det fordi dit LH niveau er SÅ højt at det kan give ægløsning. Så det er ens niveau af LH der sætter ÆL i gang. Derfor viser testene ÆL FØR den egentligt kommer. Som regel ca 12-36 timer før selve ÆL er der bliver en ÆL positiv:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.