Spis dig gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
6 svar
0 synes godt om
31. juli 2010

vivs123

Hej.

Jeg har i dag bestilt bogen "spis dig gravid"

Er der nogen der har erfaringer med den og evt nogle råd omkring den?

MVH Vibeke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

Miepige

vivs123 skriver:

Hej.

MVH Vibeke

Hej

Spis dig gravid følger kosten om at undgå blodsukkerstigninger, sådan som sukkersygepatienter m.m. skal leve. Fordi insulin kan gøre kroppens reaktion på hormonerne dårligere.

Jeg ringede til dem for at høre om de evt. kunne hjælpe os, hvor det er manden der har dårlig sædkvalitet og det kan det ikke Men det er jo generelt godt at spise så lidt tilsat sukker som muligt - men du kan søge opskrifter der f.eks. følger lavt GI index (glykæmisk index), Kiss eller f.eks. de danske vægtkonsulenter, for de bruger heller ikke sukker i maden.

Du vil alt andet lige opnå at du ikke går sukkerkold

Anmeld

1. august 2010

tinasmor

Har pco tildenser så jeg har spist efter den et stykke tid. Det er mega hårdt at følge (eeelsker kulhydrater og alt det søde Fertilitetslægerne sagde til mig, at jeg ikke kunne forvente det store, da jeg har alm mens og danner ok æg. Der har desværre heller ikke været held, hverken under behandling eller mens vi prøvede selv. men som en anden siger, så er det jo altid godt og jeg kæmper også med 5-8 kilo jeg gerne vil af med. Jeg har holdt pause her i sommerperioden og er nu oppe på hesten igen.

Anmeld

4. august 2010

JustMe

Miepige skriver:

Hej

Spis dig gravid følger kosten om at undgå blodsukkerstigninger, sådan som sukkersygepatienter m.m. skal leve. Fordi insulin kan gøre kroppens reaktion på hormonerne dårligere.

Jeg ringede til dem for at høre om de evt. kunne hjælpe os, hvor det er manden der har dårlig sædkvalitet og det kan det ikke Men det er jo generelt godt at spise så lidt tilsat sukker som muligt - men du kan søge opskrifter der f.eks. følger lavt GI index (glykæmisk index), Kiss eller f.eks. de danske vægtkonsulenter, for de bruger heller ikke sukker i maden.

Du vil alt andet lige opnå at du ikke går sukkerkold

Bjarne Hartvig, som har været med til at skrive bogen, har så fortalt mig personligt, at kosten godt kan hjælpe på mandens sædkvalitet. Men det er så arveanlæggenes kvalitet, og ikke selve antallet af sædceller.

Anmeld

4. august 2010

Kløver

vivs123 skriver:

Hej.

MVH Vibeke

Jeg har bogen, og må indrømme jeg ikke har fået kigget så meget i den, da jeg nåede at blive gravid, inden jeg gik i gang med den, men har hørt der skulle være nogle lækre opskrifter i den, som jeg vil kigge på, når kvalmen har fortaget sig

Anmeld

7. august 2010

Molly8

Hej

Jeg har selv pco og købte bogen for 1½ år siden. Jeg har først og fremmest brugt bogens vitaminprogram. Jeg syntes, det var svært at følge kostprogrammet i det lange løb, men tog alligevel nogle af rådene og opskrifterne til mig. Der er en "kyllingemos", der er rigtig lækker, og nogle lækre salater. Generelt lærte jeg at bruge flere nødder og flere bær i kosten. Jeg har også opdaget, at når jeg spiser flere proteiner til mellemmåltiderne fx ost, er det nemmere at holde sig fra sukker, og maven bliver fladere. Motionen har jeg også holdt fast i. Derudover gik jeg til zoneterapi i en periode. Alt i alt havde jeg en god fornemmelse af at kunne gøre rigtigt meget selv, hvilket fik mig til at slappe mere af og tænke, at det nok skulle komme. Noget har i hvert fald virket, da jeg nu er gravid..

Held og lykke med det

Kh Molly

Anmeld

8. september 2010

Thereseh

Jeg har lige købt bogen. Jeg har ikke PCO, men vil alligevel følge bogen, for har godtnok svært ved at holde mig fra hvidt brød, pasta og sukker 

Er spændt på hvordan det kommer til at gå. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.