at trække vejret? eller mangel på samme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
10 svar
0 synes godt om
31. juli 2010

BinaMor

havde i problemer med vejrtrækningen under fødslen? jeg havde og jeg troede jeg skulle dø. jeg kunne ikke få luft og hyperventilerede big time. havde vestorm...

nu nærmer nr 2 fødsel sig og jeg er hunderæd. især fordi min graviditets åndenød konstant minder mig om den "nær død"( )oplevelse. der er virkelig ingen smerte der ku måle sig med det ubehag at blive frataget luften. pyy..

men.. kan man blive tilbudt ilt normalvis? har i prøvet lign? nogle råd?

jeg begynder at overveje epi så ræd er jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Dansker I Holland

gabriellasmor skriver:

havde i problemer med vejrtrækningen under fødslen? jeg havde og jeg troede jeg skulle dø. jeg kunne ikke få luft og hyperventilerede big time. havde vestorm...

nu nærmer nr 2 fødsel sig og jeg er hunderæd. især fordi min graviditets åndenød konstant minder mig om den "nær død"( )oplevelse. der er virkelig ingen smerte der ku måle sig med det ubehag at blive frataget luften. pyy..

Hejsa du kan sagtens få ren ilt Så tag det roligt smiler....

Knus Sussie 24+5

Anmeld

31. juli 2010

BinaMor

NR3ønskebarn skriver:

Knus Sussie 24+5

årh super undelrigt jeg ikke fik det tilbudt ved første så

nå jeg giver et praj til jm allerede nu (så hun er forberedt på en muligt hysterisk fødende) hehe.

Anmeld

31. juli 2010

BinaMor

NR3ønskebarn skriver:

Knus Sussie 24+5

nå jeg giver et praj til jm allerede nu (så hun er forberedt på en muligt hysterisk fødende) hehe.

Anmeld

31. juli 2010

Dansker I Holland

gabriellasmor skriver:

Ellers kan du i hvert fald bede om det når du går i fødsel og er på fødegangen hehe... jeg fik lattergas blandet med ren ilt fordi jeg ikke ville have epiduralen som smertestillende... Men hjertelyden dykkede og jeg fik så rent ilt derefter

Anmeld

31. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

gabriellasmor skriver:

Havde det på samme måde som du beskriver da jeg fødte min den første.. jeg fik iltmaske og alligevel havde jeg en følelse af jeg ikke kunne få vejret.. jeg kunne ikke få vejret uden den men heller ikke med den..

var PANISK da fødslen nærmede sig med min nummer to men der var INTET af ånde nøg.. men skal lige siges der havde jeg det der kaldes lyn fødsel..

så det er ikke sikkert du får det på samme måde næste gang

Anmeld

31. juli 2010

BinaMor

KatjaRenee skriver:

Havde det på samme måde som du beskriver da jeg fødte min den første.. jeg fik iltmaske og alligevel havde jeg en følelse af jeg ikke kunne få vejret.. jeg kunne ikke få vejret uden den men heller ikke med den..

var PANISK da fødslen nærmede sig med min nummer to men der var INTET af ånde nøg.. men skal lige siges der havde jeg det der kaldes lyn fødsel..

så det er ikke sikkert du får det på samme måde næste gang

årh super.. så er der håbheheh

Anmeld

31. juli 2010

BinaMor

NR3ønskebarn skriver:

Ellers kan du i hvert fald bede om det når du går i fødsel og er på fødegangen hehe... jeg fik lattergas blandet med ren ilt fordi jeg ikke ville have epiduralen som smertestillende... Men hjertelyden dykkede og jeg fik så rent ilt derefter

ja jeg vil også gerne undgå epi igen.

det ku være sådan en cocktail med ilt og lattergas var noget for mig fik bare afvide før min fødsel 8men det var så på holstebro, nu er det herning) at man ikke brugte lattergas mere fordi jm ku blive steril

følte du det lindrede? da jeg fik de der bi-stik følte jeg overhovedet ingen forandring.

Anmeld

31. juli 2010

Dansker I Holland

gabriellasmor skriver:

ja jeg vil også gerne undgå epi igen.

det ku være sådan en cocktail med ilt og lattergas var noget for mig fik bare afvide før min fødsel 8men det var så på holstebro, nu er det herning) at man ikke brugte lattergas mere fordi jm ku blive steril

følte du det lindrede? da jeg fik de der bi-stik følte jeg overhovedet ingen forandring.

Ja jeg følte at det tog toppen af veerne Og jeg har osse hørt at de har fjernet lattergassen pga det, men jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed... Men det er osse 3 år siden og 5 år siden jeg har født. Så nu må vi vente og se... Jeg ved i hvert fald at jeg osse hyperventilerede meget fordi jeg ikke var god til at trække vejret rigtigt, så kunne lige pludselig ikke mærke mine hænder eller noget af mine fingre... Vildt ubehageligt. Og ja lattergas kan godt være godt Men det fik mig til at kaste op første gang med min ældste datter.. Men nu får vi at se... Må snakke med min jordemoder når jeg skal der hen igen den 25 august

Anmeld

31. juli 2010

Lady Marion <3

gabriellasmor skriver:

Jeg fik ilt under hele fødslen og en jordemoder der konstant mindede mig om hvordan jeg skulle trække vejret når det gik for hurtigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.