Hamsterkage...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.324 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. juli 2010

Louise Kroustrup

Hejsa!

Helt ny herinde og helt ny inden for det her kagebageri!

Men jeg skal lave en fødselsdagskage til min datters 7 års fødselsdag, og årets helt store ønske er en hamster... Så jeg tænker at lave en kage med hamsterbur-tema.. Jeg vil lave et par af dyrene forskellige steder og en enkelt hule og en bunke halm og underlaget skal være flis..

Hvordan mon jeg laver det?

Jeg tænker på, om man kan bruge nødde-splinter på hele oversiden af kagen, som så skal forestille det flis, der tit er i et hamsterbur?

Og kan man presse MMF igennem en hvidløgspresser og lave noget der skal ligne halm?

Håber i vil hjælpe mig - i er sørme mange dygtige og MEGET kreative kage-bagere herinde!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Kløver

Hejsa!

Helt ny herinde og helt ny inden for det her kagebageri!

Men jeg skal lave en fødselsdagskage til min datters 7 års fødselsdag, og årets helt store ønske er en hamster... Så jeg tænker at lave en kage med hamsterbur-tema.. Jeg vil lave et par af dyrene forskellige steder og en enkelt hule og en bunke halm og underlaget skal være flis..

Hvordan mon jeg laver det?

Jeg tænker på, om man kan bruge nødde-splinter på hele oversiden af kagen, som så skal forestille det flis, der tit er i et hamsterbur?

Og kan man presse MMF igennem en hvidløgspresser og lave noget der skal ligne halm?

Håber i vil hjælpe mig - i er sørme mange dygtige og MEGET kreative kage-bagere herinde!

Jeg har kun prøvet mmf få gange, men tror sagtens man kan lave mmf, gennem hvidløgspresseren, og tror også sagtens man kan bruge nødder som flis-bund, jeg ville nok lægge et lille lag glasur der kan man jo bruge en lys kakaoglasur, af vand, flormelis og kakao, og så drysse nødderne på det, så hænger de jo fast

Måske en ide, held og lykke, glæder mig til at se det endelige resultat

Anmeld

9. august 2010

Louise Kroustrup

Jeg har nu uploaded lidt billeder af det færdige resultat under billedgalleriet! Tusind tak for hjælpen!

Anmeld

9. august 2010

birgitte

var lige inde og se dine billeder og de kager blev virkelig flotte! så søde hamstere og en rigtig god idé med mandel som strø!  flot

Anmeld

9. august 2010

Louise Kroustrup

birgitte skriver:

var lige inde og se dine billeder og de kager blev virkelig flotte! så søde hamstere og en rigtig god idé med mandel som strø!  flot

Tak skal du ha'

Jeg høstede megen ros og er SÅ glad for at det lykkedes! Og det giver jo blod på tanden, så tror da jeg kommer til at lave flere af slagsen!

Jeg har fået rigtig meget god hjælp herinde - det har været superfedt med dette forum!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.