Mor som sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.848 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. juli 2010

NoName

Hej piger

Ja, nu er Caroline 8 dage gammel og jeg har som alle jer andre giga mega kodyl AV av av i pattøjet... OMG jeg troede ikke det skulle være så pinefult at amme, det kunne i godt have fortalt - nå spøg til side...

Jeg har allerede introdukseret hende for en sut, efter anbefaling fra sygeplejerskerne på sygehuset, da hun har tildens til at bruge mig som sut... - hvad gør i for at få de små vendt af med den temmelig trælse idé/vane??????

Hilsen Majken - der nu igen har været brugt til sut mod sin vilje

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Lillefe

noname skriver:

Hej piger

Ja, nu er Caroline 8 dage gammel og jeg har som alle jer andre giga mega kodyl AV av av i pattøjet... OMG jeg troede ikke det skulle være så pinefult at amme, det kunne i godt have fortalt - nå spøg til side...

Jeg har allerede introdukseret hende for en sut, efter anbefaling fra sygeplejerskerne på sygehuset, da hun har tildens til at bruge mig som sut... - hvad gør i for at få de små vendt af med den temmelig trælse idé/vane??????

Hilsen Majken - der nu igen har været brugt til sut mod sin vilje

Nadia ville først tage sutten da hun var 3 måneder.. prøvede også desperart.. eftersom jeg havde hørt at det også kunne blive et problem når de skulle i vuggestue.. og da hun skulle af med den var det egentligt let nok.. (heldigvis)

Anmeld

30. juli 2010

NoName

Perl skriver:

Nadia ville først tage sutten da hun var 3 måneder.. prøvede også desperart.. eftersom jeg havde hørt at det også kunne blive et problem når de skulle i vuggestue.. og da hun skulle af med den var det egentligt let nok.. (heldigvis)

Tak for svar, men det er bestemt ikke sutten der er problemet... det der er gået "jeg vil ligge med mors pat i kæften og falde i søvn" i den... og "jeg kan/vil ikke sove uden dette sker"... Prøver at give hende sutten i stedet for hvilket lykkes nogen gange, men absolut ikke hver gang - desværre...

Jeg kan jo ikke sidde og "amme" konstant - men må indrømme at det er sket et par gange af bar desperation for at få bare 5 minuters ro (det lyder meget mere voldsomt end det er) Der er bare engang i mellem f.eks idag hvor jeg nærmest har siddet med patterne fremme siden midnat, og den går jo ikke i længden.... og jeg er ved at være ret ødelagt af det... tuuud

Anmeld

31. juli 2010

Anne85

Hej søde Majken!

Tja... jeg er nok ikke til så meget hjælp da jeg er af den overbevisning, at de små pus bare skal ligges til så meget som muligt i starten... mælkeproduktionen skal op (og jo mere man ammer jo mere mælk dannes der), baby skal lære at sutte korrekt, mor skal blive fortrolig med amningen og ja så synes jeg bare det er en fantastisk nærhed man får med sit lille nye barn. Så herhjemme var jeg forberedt på at jeg de første par uger nærmest ikke skulle andet end at amme. Og sådan har det været - jeg har stort set siddet fast i mit hjørne i sofaen og der er blevet suttet løs - også selvom det til tider bare har været lidt hygge og hun har brugt mig til at falde i søvn eller lignende.
Når det så er sagt så kommer der selvfølgelig en tid hvor man begynder at kunne mærke om de virkelig melder sig fordi de er sultne eller om en sut måske kunne klare det.

Anmeld

1. august 2010

Fyn

Pyyyy - jeg ved liiiige hvordan du har det.

Jeg blev også brugt som sut - og nøj hvor var det hårdt i starten. Men den lille nød det, og så måtte jeg stå igennem...netop også for at få mælkeproduktionen op at stå. Når de er så små, så bliver man desværre bare nødt til at føje dem. De ved jo ikke bedre...Og de vil så gerne have nærhed.

Jeg blev super god til at sove mens hun ammede. Det kan godt lade sig gøre. Så lå hun og ammede og når hun faldt i søvn, lod jeg hende sove videre på min mave. OG JA, JEG VED GODT DE IKKE MÅ SOVE PÅ MAVEN og DA SLET IKKE NÅR MOR OGSÅ SOVER...Men jeg kunne ikke andet...Ellers fik jeg ingen søvn.

Nu her hvor min datter er 2½ måned, så ammer hun KUN i 5 minutter, dernæst giver hun slip. Sutten bruger hun flittigt! Så...det bliver altså bedre. Jeg er sikker på hun i starten "hang fast" fordi hun havde brug for nærhed og mere mælk.

I dagtiden smækker jeg tit min datter i en slynge, så får hun også den nærhed, som hun helt sikkert trives med.

Hold ud! Det bliver bedre!!!!! Bedste hilsner C.

Anmeld

2. august 2010

NoName

Fyn skriver:

Pyyyy - jeg ved liiiige hvordan du har det.

Jeg blev også brugt som sut - og nøj hvor var det hårdt i starten. Men den lille nød det, og så måtte jeg stå igennem...netop også for at få mælkeproduktionen op at stå. Når de er så små, så bliver man desværre bare nødt til at føje dem. De ved jo ikke bedre...Og de vil så gerne have nærhed.

Jeg blev super god til at sove mens hun ammede. Det kan godt lade sig gøre. Så lå hun og ammede og når hun faldt i søvn, lod jeg hende sove videre på min mave. OG JA, JEG VED GODT DE IKKE MÅ SOVE PÅ MAVEN og DA SLET IKKE NÅR MOR OGSÅ SOVER...Men jeg kunne ikke andet...Ellers fik jeg ingen søvn.

Nu her hvor min datter er 2½ måned, så ammer hun KUN i 5 minutter, dernæst giver hun slip. Sutten bruger hun flittigt! Så...det bliver altså bedre. Jeg er sikker på hun i starten "hang fast" fordi hun havde brug for nærhed og mere mælk.

I dagtiden smækker jeg tit min datter i en slynge, så får hun også den nærhed, som hun helt sikkert trives med.

Hold ud! Det bliver bedre!!!!! Bedste hilsner C.

venter og prøver at holde det ud...

Bare ikke altid nemt når det gør så ondt at man tuder bare ved tanken om at lægge hende til...

Anmeld

2. august 2010

Skouboe

noname skriver:

venter og prøver at holde det ud...

Bare ikke altid nemt når det gør så ondt at man tuder bare ved tanken om at lægge hende til...

Ellers så giv hende til faren når hun er mæt. Han kan tilbyde hende masser af tryghed og nærhed og han lugter ikke af madpakke

Anmeld

2. august 2010

NoName

Skouboe skriver:

Ellers så giv hende til faren når hun er mæt. Han kan tilbyde hende masser af tryghed og nærhed og han lugter ikke af madpakke

den bliver praktiseret og far NYDER det... og mors patter får lidt fred

Anmeld

2. august 2010

Skouboe

noname skriver:

den bliver praktiseret og far NYDER det... og mors patter får lidt fred

Præcist. Min datter på 6 dage kan slet ikke komme i nærheden af mig - propmæt eller ej, før hun begynder at søge, så far bruger en del tid med hende på maven, skødet eller armen

Anmeld

6. august 2010

Alína Hólm

min lille dreng bruger mig stadig som sut, han er 10 måneder og 2 uger og nyder det at han har brug for mig til at føle sig tryg.

men han elsker også sine "falske" sutter

kan vist ikke hjælpe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.