Spg til vækstscanning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

6800

Ville lige høre om det er alle der kommer til vækstscanning..? hvis ikke, hvad kan grunden så være at man kommer til det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

6800

slet ingen??

Anmeld

29. juli 2010

LRJ

jeg var det en 4-5 gange, først fordi jeg har haft anoreksi i mange år, og ikk havde lært at spise "rigtigt" endnu og havde en masse problemer inden jeg blev gravid med min eks kæreste så kom ind under gruppen sårbare unge gravide , og så fordi jeg fik graviditetsbetinget sukkersyge.
men ved ikk ellers hvorfor man kommer til det

Anmeld

29. juli 2010

XXSS

For at tjekke at barnet vokser som det skal, hvis der er mistanke om at det ikke gør - vil jeg umiddelbart tro. Ikke alle får tilbudt vækstskanning..

https://www.baby.dk/debat/46225pi1/graviditet/vaekstscanning-paa-hvidovre--er-det-rutine.aspx

Anmeld

29. juli 2010

XXSS

Der står lidt om væksskanning på side 3

http://www.ouh.dk/wm246111

Anmeld

29. juli 2010

6800

mange tak...

Anmeld

29. juli 2010

XXSS

6800 skriver:

mange tak...

Har de ikke sagt noget til dig omkring det? undre mig bare lige  Ikke at det behøver at være noget. Jeg ved fra min veninde at hun går til vækstskanning fordi hun har en stofskiftesygdom og at hendes baby ikke tager så meget på..

Anmeld

29. juli 2010

Banditten´s mor

Jeg fik en vækstscanning, da min jordemoder var i tvivl om knægten voksede som han skulle og hun havde mistanke om at jeg havde svangerskabsforgiftning. Mit symfysemål havde været nogenlunde det samme 3 besøg i træk, så hun ville lige have ham checket.

Der var så intet i vejen med os begge

Bassen blev, ved vækstscanningen, skudt til 4200, men vejede 3690 ved fødslen.

Anmeld

29. juli 2010

6800

Tanja78 skriver:

Har de ikke sagt noget til dig omkring det? undre mig bare lige  Ikke at det behøver at være noget. Jeg ved fra min veninde at hun går til vækstskanning fordi hun har en stofskiftesygdom og at hendes baby ikke tager så meget på..

nej de har ikke sagt noget, hun ligger lige i toppen af det normale ved symfysemål, og jeg er selv til den overvægtige del...¨så skal ned og have testet for graviditets sukkersyge

Anmeld

30. juli 2010

Halbschön

6800 skriver:

Ville lige høre om det er alle der kommer til vækstscanning..? hvis ikke, hvad kan grunden så være at man kommer til det??

Hejsa,

da ejg var til jm første gang i graviditeten fik jeg tid til to scanninger. En i uge 28 og en i uge 30. Fik så sidenhen en ekstra i uge 34.. Jeg fik disse pga forhøjet bmi og ovenihatten skulle jeg også til glucosebelastning...

JEg blev fulgt fordi jeg var overvægtig, og så ville de se om Nicolai også  blev stor ;o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.