kvalme....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

Anonym trådstarter

vil gerne have nogle råd til hvordan i klarede kvalmen, og muligvis undgik opkast, under jeres graviditet.

min første graviditet havde jeg konstant kvalme og opkast siden uge 5.

og tror nu jeg er gravid igen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

AnneBJ

Hej du,

aner det ikke, har netop opretteten lignende tråd, da jeg er syv uger henne og lider af kvalme 24/7 - dog uden opkast.. håber der kommer nogle gode råd til dig!

Anmeld

29. juli 2010

Barbamama

Jeg havde stor glæde af B6 vitaminer. Jeg tog to om dagen. Men snak lige med en læge først. Det burde være ufarligt for alle, men for en sikkerheds skyld....

Jeg gik en tur udenfor hver dag og sørgede for (uanset hvor DÅRLIG) jeg var at komme i bad hver dag. De to råd fik jeg ude fra sygehuset. Jeg SKULLE ud hver dag. Også selvom turen kun tog 5min. Jeg var sygemeldt 7uger med kvalme. Har aldrig i mit liv været så dårlig! Men de ting gjorde at jeg kom lidt ovenpå.

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

michella80 skriver:

Jeg havde stor glæde af B6 vitaminer. Jeg tog to om dagen. Men snak lige med en læge først. Det burde være ufarligt for alle, men for en sikkerheds skyld....

Jeg gik en tur udenfor hver dag og sørgede for (uanset hvor DÅRLIG) jeg var at komme i bad hver dag. De to råd fik jeg ude fra sygehuset. Jeg SKULLE ud hver dag. Også selvom turen kun tog 5min. Jeg var sygemeldt 7uger med kvalme. Har aldrig i mit liv været så dårlig! Men de ting gjorde at jeg kom lidt ovenpå.

Det var da nogle gode og håndgribelige råd.. De skal da helt sikkert afprøves!

Anmeld

29. juli 2010

Barbamama

AnneBJ skriver:

Det var da nogle gode og håndgribelige råd.. De skal da helt sikkert afprøves!

Super!!! Jeg fik sådan en brochure ude fra sygehuset til gravide med svær graviditetskvalme. Den var god

Anmeld

29. juli 2010

Barbamama

Jeg fandt den lige frem. Der står:

1. Få rigeligt hvile og søvn

2. Få frisk luft hver dag. Gå en lille tur.

3. Gå i brusebad hver dag. Det giver velvære

4. Vær opsøgende i samvær med andre

5. Det er vigtigt du ikke giver op selvom du har det skidt.

KOSTRÅD:

-spis små hyppige måltider

- spis nødder og mandler, kiks, rosiner, brød, henkogt frugt

- undgå stærkt lugtende og krydrede madvarer

- Drik kolde forfriskende drikke

- spis bolcher

- hvil før og efter måltider

- spis i et udluftet ventileret rum

- få andre til at tilberede maden

- spis langsomt og tyg maden grundigt

Forslag til morgenmad:

havregrød, øllebrød, a38, ymer, youghurt, musli, brød, knækbrød

frokost:

brød med smør og pålæg, råkost eller henkogte grøntsager og pasta, suppe, lune retter.

aftensmad:

retter du normalt spiser, kartoffelmos med smør, kogte grøntsager, suppe, sammenkogte retter, dessert (is, frugt)

mellemmåltider:

drikkevarer, koldskål, kager, kiks, chips, nødder, rosiner, chokolade, sodavandsis, frugtgrød

I den står der også at B6 vitamin hjælper. Jeg tog det frem til uge 12-14. Man kan også få noget der hedder Ranitiden på apoteket.

Jeg fik også at vide at jeg skulle få noget "fedt" indenbords fordi jeg tabte mig 4,5kg pga kvalmen. Dvs høj fedtprocent i kødet, flødeskum på frugtsalat hvis jeg spiste det, sødmælk i stedet for letmælk osv osv

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Mange tak

Anmeld

30. juli 2010

Barbamama

AnneBJ skriver:

Mange tak

Det var så lidt

Anmeld

30. juli 2010

K&S

Anonym skriver:

vil gerne have nogle råd til hvordan i klarede kvalmen, og muligvis undgik opkast, under jeres graviditet.

min første graviditet havde jeg konstant kvalme og opkast siden uge 5.

og tror nu jeg er gravid igen...

Hejsa

Jeg har anbefalet dem mange gange, men gør det gerne igen

Jeg købte nogle armbånd fra apoteket, som hedder SeaBand - de bruges også mod køresyge/søsyge - og virker ved hjælp af akupressur på indersiden af håndleddene - de var fantastiske for mig...! Så det kan da være, du er ligeså heldig

Katja

Anmeld

31. juli 2010

Barbamama

K&S skriver:

Hejsa

Jeg har anbefalet dem mange gange, men gør det gerne igen

Jeg købte nogle armbånd fra apoteket, som hedder SeaBand - de bruges også mod køresyge/søsyge - og virker ved hjælp af akupressur på indersiden af håndleddene - de var fantastiske for mig...! Så det kan da være, du er ligeså heldig

Katja

He he mine groede nærmest fast til sidst. Hi hi. Dem brugte jeg også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.