Har det af h. til.. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

AnneBJ

heldigvis kun fysisk! Puha, hvor har jeg bare kvalme.. Døgnet rundt!! Kaster ikke op, men kvalmen er totalt altoverskyggende og jeg kan intet gøre eller lave. Her kl. et ligger jeg stadig i min seng og kun spist banan, youghurt, knoppers og drukket cola. Jeg kan simpelthen ikke få noget ned, og selvom jeg får, hjælper det ikke
Jeg har købt seaband på apotektet, men kan ikke mærke nogen forskel. Glæder mig vildt over at være gravid, og selvfølgelig er det "rart" at have tegn på det også, men er godt nok træt og ked af den her kvalme..

Hvor "syg" skal man være, før det er værd at tage piller?

/en lidt ynkelig førstegangsgravid 6+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

IAH

Det er godt nok træls, når graviditeten starter sådan.

Jeg synes du skal kontakte din læge om det med pillerne.. Det bliver jo weekend nu, og så holder lægen jo fri. Jeg tror først de giver lov til at få piller, når du kaster meget op...

Ellers er der kun tålmodighed. Har du prøvet ingefær opløst i vand med citron? Det hjælper på nogle, andre ikke.

Iben

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Jeg troede ikk man må tage ingefær?

Og mht piller, tror jeg du har ret... det er bare sådan en desperat tanke af og til, at det ville være meget nemmere....

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Op

Må man tage ingefær når man er gravid??

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Opsedasse.. Nogle må da vide hvordan man laver sådan en ingefærdrik?

Anmeld

29. juli 2010

IAH

Hej igen

Jeg vidste faktisk ikke, at det heller ikke er tilladt under graviditeten. http://www.barneguiden.dk/default.asp?thdid=2902

Det er et gammelt husråd og min veninde levede af sin egen ingefærbryg, da hun havde graviditetskvalme. Men lad være med at tage chancen med ingefær.

Jeg har ikke rigtig flere råd.. jeg havde ikke selv kvalme, men jeg ved at utallige af brugerne herinde på baby.dk har været det igennem. Du kan evt. lave en tråd ude i "fællesrummet".. De har helt sikkert et godt råd.

Knus

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

tak for svar

Anmeld

29. juli 2010

mathildemb

AnneBJ skriver:

heldigvis kun fysisk! Puha, hvor har jeg bare kvalme.. Døgnet rundt!! Kaster ikke op, men kvalmen er totalt altoverskyggende og jeg kan intet gøre eller lave. Her kl. et ligger jeg stadig i min seng og kun spist banan, youghurt, knoppers og drukket cola. Jeg kan simpelthen ikke få noget ned, og selvom jeg får, hjælper det ikke
Jeg har købt seaband på apotektet, men kan ikke mærke nogen forskel. Glæder mig vildt over at være gravid, og selvfølgelig er det "rart" at have tegn på det også, men er godt nok træt og ked af den her kvalme..

Hvor "syg" skal man være, før det er værd at tage piller?

/en lidt ynkelig førstegangsgravid 6+1

Ååh din stakkel. kender det kun alt for godt desværre. Jeg kan anbefale at prøve æblejuice fortyndet med vand, så det er ½ juice+ ½ vand, og så drikke det i små slurke.  Og så ellers sørge for ikke at blive sulten, men spise lidt og tit, selvom jeg godt ved det er svært når man har kvalme. 

Jeg synes også det hjælper lidt ikke at blive for træt. Hvis jeg er kommet for sent i seng er det næsten 100% sikkert at jeg har mega kvalme næste dag, så nu prøver jeg at sove lidt mere.

Håber du snart er ovre det værste.

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Æblejuice har jeg endnu ikke prøvet, så det er også et forsøg værd! Tak for rådet!

Anmeld

29. juli 2010

Marco2

Arhmen føler så meget med dig. 

Er lige gået i 13. uge og har stadig massiv kvalme Og kaster op efter aftensmaden 40% af aftenerne...

For mig er der ikke meget der hjælper, men små måltider ofte fremfor de "normale" 3 hjælper. Så jeg har en del frugt til at ligge. Æbler synes jeg er dejligt lige at tage et par bidder af. Og ellers har jeg hørt at nogen har succes med de der SunLolly is. Har dog ikke prøvet det, men det er da værd at prøve.

God bedring. Der er lys for enden af tunnellen... for nogen kommer det bare senere end andre.

KH AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.