Fritidshjem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

757 visninger
3 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

JulieE

Jacob startede i fritidshjem d. 01mj og han er rigtig glad for at gå der. Vi er egentlig også glade for stedet, men.... Jeg synes ærlig talt kommunikation her i sommerferien halter.

De tager meget på ture her i skolesommerferien. Der har været planglagt en stor tur om ugen de sidste 5 uger plus en del småture. Det er altsammen super fint. De har været i friluftsbadet, ude og bowle og igår var de i biografen. Rigtig fedt for ungerne. Men... De glemmer at informere os forældre. Jeg er nu 3 gange kommet ned for at hente Jacob (jeg henter ham ca kl 15) og mødt en låst dør og en seddel om de er på tur og hjemme ca kl xx. 2 af gangene er de oven i købet kommet en del senere hjem end de klokkeslet de har skrevet. Dette betyder jeg har spildt 3 kvarter til 1 time på at vente på dem.

Helt ærligt synes jeg det er træls!!! Jeg ville ønske de bare kunne sige om morgenen, at de måske tager på tur og hvis de gør er de først er hjemme kl xx.

Jeg snakkede med en pædagog i vores skønne BH og hun mnet bestmt ikke det var iorden. Ifølge hende, skal man jo som forældre have mulighed for at væge turene fra, hvis man ikke ønsker barnet skal deltage. (vælger man turen fra han man så selv ansvaret for barnets pasning, men man skal have muligheden).

Hvordan er kommunikationen på jeres fritidshjem? Jeg ved ikke om vi bare er forvænnet fra børnehaven, hvor de altid giver besked dagen før om ture og andet og generelt er rigtig gode til at kommunikere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

Malene

Det har vi ikke oplevet her.

Vi får seddler på hvornår de har skulle hvad, og hvornår de har forventet at være hjemme, de har oveni købet været tidligere hjemme end forventet.

Syntes du skal tage fat i lederen og snakke med ham eller hende om problemet og hvad du syntes om det.

Anmeld

3. august 2010

lotte32

Først... jeg var blevet tosset-gal hvis det foregik sådan i vores sfo, det kan da ikke være så svært at smække en seddel op om morgenen om dagens planlagt ture... (som et minimum) det syntes jeg sagten du kan bede om..

I vores sfo, blive de ´store´ ture (dem med bus) altid varslet med en seddel i tasken, vi får derudover også en månedsplan, hvor alle ture og aktiviteter er på.. 

men de tager også på mange småture ud i naturen i lokalområdet, som ikke bliver varslet, i de situationer har de dog altid en mobil med, så man kan få fat i dem, og høre hvornår de er hjemme igen, som regel er de ikke langt væk, og man henter så bare sit barn der hvor de nu er, hvis man ikke gider vente på at de kommer tilbage    det fungerer fint syns jeg.. 

Knus Lotte

Anmeld

3. august 2010

JulieE

Tak for svar, begge to  Det er rart at høre, at det ikke er mig der er helt galt på den...

Jeg vil helt sikkert tage en snak med dem dernede. For nu har vi løst den ved at at min mand (det er ham der afleverer)  spørger om morgene om de regner med at tage nogen steder.

Mon ikke også det specifikke problem ´bliver en del mindre, når nu skolen starter op igen på tirsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.