Hjælp til opskrift ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.796 visninger
24 svar
0 synes godt om
28. juli 2010

LilleMor10

Hej kagedamer 

Min kæreste syntes vi skal have en kage med noget abrikos og noget makron halløj ? helst i mousse form, er der nogen der har en opskrift eller en idé til hvordan jeg skal få udført dette ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

LilleMor10

*OP

Anmeld

29. juli 2010

mariamiss6

LilleMor10 skriver:

*OP

Hmmm nej ikke lige....

Men kan du ikke bruge en æblekage opskrift, og skifte æblerne ud med abrikoser?

Og så mase en helvedes masse makroner ud over?

Eller er det til en af de der kager der skal pyntes, så det er fyldet du skal bruge?

til det tror jeg måske du kan slippe af med at bruge en god sjat husblads.... Men jeg ved det ikke....

Anmeld

29. juli 2010

LilleMor10

mariamiss6 skriver:

Hmmm nej ikke lige....

Men kan du ikke bruge en æblekage opskrift, og skifte æblerne ud med abrikoser?

Og så mase en helvedes masse makroner ud over?

Eller er det til en af de der kager der skal pyntes, så det er fyldet du skal bruge?

til det tror jeg måske du kan slippe af med at bruge en god sjat husblads.... Men jeg ved det ikke....

den skal pyntes i stor stil, det er til viktors barnedåb  og nu syntes christian altså der skal abrikos mousse og knuste makroner i, og så det jo mit job at få bixet det sammen ? hmm.. Mariaaaa Hjælp mig dog hehe !!

Anmeld

29. juli 2010

mariamiss6

LilleMor10 skriver:

den skal pyntes i stor stil, det er til viktors barnedåb  og nu syntes christian altså der skal abrikos mousse og knuste makroner i, og så det jo mit job at få bixet det sammen ? hmm.. Mariaaaa Hjælp mig dog hehe !!

Jamen jamen jeg er jo slet ikke ekspert hehe...

Åh jeg har aldrig rørt ved andet end en tørrest abricos.... Men mon ikke du kan lave abrikos mousse på ca. samme måde som hindbærmousse?

Anmeld

29. juli 2010

mariamiss6

Hvad skal du have på af pynt?

Anmeld

29. juli 2010

mariamiss6

Tror du denne kan bruges? og så med abrikos i stedet for passion....

Passionsfrugtmousse
10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 ½ dl friskpresset appelsinsaft
2 spsk friskpresset citronsaft
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker
korn fra en stang vanilie
Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min.
Del passionsfrugterne i halve og skrab saft og kerner ud, tilsæt frugtsaften og blend det til det er jævnt, si de sorte kerner fra.
Pisk fløden til et let skum sammen med florsukker og vaniliekorn. Tag husblassen op af vandet med det vand der hænger ved, smelt det i vandbad og afkøl det.
Kom husblas i frugt saften når den er afkølet og vend den letpiskede fløde i blandingen.
Stil på køl 5-6 timer og moussen er klar til at lægge i en kage.

den er i hæftet

Anmeld

29. juli 2010

LilleMor10

mariamiss6 skriver:

Tror du denne kan bruges? og så med abrikos i stedet for passion....

Passionsfrugtmousse
10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 ½ dl friskpresset appelsinsaft
2 spsk friskpresset citronsaft
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker
korn fra en stang vanilie
Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min.
Del passionsfrugterne i halve og skrab saft og kerner ud, tilsæt frugtsaften og blend det til det er jævnt, si de sorte kerner fra.
Pisk fløden til et let skum sammen med florsukker og vaniliekorn. Tag husblassen op af vandet med det vand der hænger ved, smelt det i vandbad og afkøl det.
Kom husblas i frugt saften når den er afkølet og vend den letpiskede fløde i blandingen.
Stil på køl 5-6 timer og moussen er klar til at lægge i en kage.

den er i hæftet

Hmm.. måske, det da værd at prøve undskyld jeg ikke svarede igår, min computer gik ud, og var for doven til at finde opladeren 

men til pynt skal jeg lave nogle små sko og lidt bamser osv.. sidder inde på dinkage.dk og stor shopper hehe 

Anmeld

29. juli 2010

mariamiss6

LilleMor10 skriver:

Hmm.. måske, det da værd at prøve undskyld jeg ikke svarede igår, min computer gik ud, og var for doven til at finde opladeren 

men til pynt skal jeg lave nogle små sko og lidt bamser osv.. sidder inde på dinkage.dk og stor shopper hehe 

Hehe lyder spændende

Anmeld

29. juli 2010

LilleMor10

mariamiss6 skriver:

Hehe lyder spændende

Hehe, Ja det skal sku nok blive sjovt, & udfordrende !! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.