Hvor ofte vejer i jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. juli 2010

ekzunz

Vejer i jer dagligt eller har i en fast ugentlig vejedag?

Jeg vejer mig hver dag. Det motiverer mig at se at der sker noget, og sker der ikke noget motiverer det mig til at yde noget ekstra.

Selvfølgelig sammenligner jeg med vægen fra dagen før, men det er min vægt for en uge siden jeg bruger som succes-kriterie. Så fx. idag stod vægten stille for 2. dag i træk, men i forhold til onsdag i sidste uge har jeg tabt 1,8 kg. og det er så det der er vigtigst.

Har lige haft min helt utroligt kloge (og meget overvægtige) kollega inde og forklare mig hvor forkert det er, det jeg gør....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

twinboys

Znuzke skriver:

Vejer i jer dagligt eller har i en fast ugentlig vejedag?

Jeg vejer mig hver dag. Det motiverer mig at se at der sker noget, og sker der ikke noget motiverer det mig til at yde noget ekstra.

Selvfølgelig sammenligner jeg med vægen fra dagen før, men det er min vægt for en uge siden jeg bruger som succes-kriterie. Så fx. idag stod vægten stille for 2. dag i træk, men i forhold til onsdag i sidste uge har jeg tabt 1,8 kg. og det er så det der er vigtigst.

Har lige haft min helt utroligt kloge (og meget overvægtige) kollega inde og forklare mig hvor forkert det er, det jeg gør....

Tillykke med dit flotte resultat...

Man bestemmer vel selv hvor tit man vil gå på vægten...

Jeg kan ikke veje mig hjemme da vægten er gået i stykker...

Men ved man bliver meget afhængig af vægten, både hvis man skal tage på eller tabe sig...

Mine drenge er undervægtige på grund af deres tidlige start på livet og jeg har kontrol vejet dem meget og det gik ud over mit humør hvis de ikke havde taget på...

Dvs. i 6år har jeg næsten dagligt vejet dem, så da vægten for et år siden gik i stykker, er det ikke gået op i vægt mere... Jeg gør alt for at de skal tage på, men kan ikke gøre mere end jeg gør...Så hvorfor bruge tallets vægt til noget...

Jeg selv vejer for meget og hvis jeg dagligt gik på vægten ville jeg få samme kedelige hverdag med vægtvejning... Hader vægte og ja nu vejer jeg mig kun 1 gang i ugen hos WW, så hver tirsdag eftermiddag bliver jeg vejet og så kan jeg se hvad der er sket på en uge... Det er bedre for mig...

Majbritt

Anmeld

28. juli 2010

otlitrom

Jeg har et forfærdeligt forhold til vægten, efter problemer i en årerække, så skal jeg vejes, er det 1 gang om ugen. Lige nu går jeg forbi den dagligt og bruger den ikke Men 1 gang om ugen er passende for mig.

Anmeld

28. juli 2010

CarinaSB

ALDRIG!!  mig og vores vægt er bestemt ikk venner  jeg kan kigge på den .. men så bliver den sat ind i skabet igen

Anmeld

3. august 2010

Tina2

Ca hver 2-3. dag (når jeg ikke er gravid som nu)

Jeg tror faktisk jeg kunne tage 5 kg på uden at opdage det, hvis jeg ikke vejede mig tit..... Når jeg vejer mig hver 2-3. dag kan jeg tage det inden det bliver i kg, og så er det måske lige en dag eller to jeg passer lidt på:-)

Den metode virker KLART bedst for mig..... Er ikke overvægtig og har aldrig været det.......

Når jeg er gravid (som nu) tager jeg temmelig meget på (+25 kg, +31 kg og denne gang pt 18 kg i uge 34) og de skal bare VÆK, så jeg vejer mig i hvert fald hveranden dag en uge efter jeg har født og til jeg har tabt de kg.....

Anmeld

3. august 2010

line melias mor

CarinaSD skriver:

ALDRIG!!  mig og vores vægt er bestemt ikk venner  jeg kan kigge på den .. men så bliver den sat ind i skabet igen

haha også mig

Anmeld

3. august 2010

ivfmarie

Jeg gør som du... Vejer mig ca dagligt (minimum hver 3.dag) bare for at holde styr på det - og én gang om ugen (mandag morgen) "tæller" vægten.

Og det er da utroligt hvad der kan ske i løbet af en uge!!

Hvis jeg sammenligner højeste og laveste vægt i en uge, kan der tit være 3 kg's forskel!

Måske skal det lige tilføjes at jeg ikke længere skal tabe mig, men "bare" skal holde vægten... Det er ikke nemt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.