er så gal-vagtlægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
4 svar
0 synes godt om
27. juli 2010

line melias mor

hej piger skal lige ud med min frustration. vores datter har spist meget lidt og næsten ikke sovet de to sidste dage. i dag var hun så ulykkelig og varm at jeg ringede til vagtlægen,han bad os komme. vi kommer ind og han tjekker hals og ører-ingenting. vi spørg så om det kan være tænder han svarer at det kunne det da sagtens mere var der ikke i det.

hun har eksem og det har været rigtig slemt især i dag så det kiggede han på. konklusionen efter 5 min det var nældefeber og vi fik noget beroligende hun skulle sove på. på apoteket får vi så af vide vi skal holde øje med hendes vejrtrækning da hun normalt er alt for lille til medicinen. jeg spørg så om hun kunne stoppe med at trække vejret-JA det kunne hun men det skete i meget få tilfælde. WHAT!!! tænkte jeg bare aldrig i livet om jeg skal give min datter noget med den risiko.

vi tog hjem uden at købe det. hun bliver så ved med at skrige og er sindsyg varm. min kæreste ringer til en anden vagtlæge og han fortæller så at det var det helt rigtige vi gjorde og at han aldrig ville udstede den medicin på den baggrund og slet ikke til så lille en pige.  jeg har nu fået hende til at sove og her sidder jeg og tænker lidt for mig selv:hold da op hvor er jeg glad for vi lyttede til vores mavefornemmelse. jeg er sådan på vagt overfor de vagtlæger og hvor er det træls man skal betvivle dem.

undskyld det blev så langt jeg er bare så ked af at stå i en situation hvor man ikke bliver hjulpet på en ordentlig måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

bagger26

line melias mor skriver:

hej piger skal lige ud med min frustration. vores datter har spist meget lidt og næsten ikke sovet de to sidste dage. i dag var hun så ulykkelig og varm at jeg ringede til vagtlægen,han bad os komme. vi kommer ind og han tjekker hals og ører-ingenting. vi spørg så om det kan være tænder han svarer at det kunne det da sagtens mere var der ikke i det.

hun har eksem og det har været rigtig slemt især i dag så det kiggede han på. konklusionen efter 5 min det var nældefeber og vi fik noget beroligende hun skulle sove på. på apoteket får vi så af vide vi skal holde øje med hendes vejrtrækning da hun normalt er alt for lille til medicinen. jeg spørg så om hun kunne stoppe med at trække vejret-JA det kunne hun men det skete i meget få tilfælde. WHAT!!! tænkte jeg bare aldrig i livet om jeg skal give min datter noget med den risiko.

vi tog hjem uden at købe det. hun bliver så ved med at skrige og er sindsyg varm. min kæreste ringer til en anden vagtlæge og han fortæller så at det var det helt rigtige vi gjorde og at han aldrig ville udstede den medicin på den baggrund og slet ikke til så lille en pige.  jeg har nu fået hende til at sove og her sidder jeg og tænker lidt for mig selv:hold da op hvor er jeg glad for vi lyttede til vores mavefornemmelse. jeg er sådan på vagt overfor de vagtlæger og hvor er det træls man skal betvivle dem.

undskyld det blev så langt jeg er bare så ked af at stå i en situation hvor man ikke bliver hjulpet på en ordentlig måde

Det er også bare træls, at de ikke tjekker evt bivirkninger først før de udskriver medicin.

Har selv prøvet det da jeg var gravid med min søn, skulle havde noget medicin mod blærebetændelse mener jeg det var, læste så heldigvis den "brugsanvisning"(kan ikke huske hvad den hedder hehe) og der stod at gravide ikke måtte tage medicinen. Det var en vikar-læge der havde udskrevet det til mig, og turde ikke tage chancen. Ringede derfor til min egen læge dagen efter, og han sagde gudskelov for jeg ikke havde taget det, for det måtte jeg under ingen omstændigheder få, det kunne føre til abort Så var selv meget glad for jeg lyttede til min mavefornemmelse...

Anmeld

27. juli 2010

line melias mor

det er jo spimpelthen så frygteligt jeg tænker bare hvis man ikke kan stole på lægen hvem fanden skal man så stole på

jeg er så glad for du fulgte din mavefornemmelse

Anmeld

27. juli 2010

Daisy

Jeg fik medicin imod kvalme på hospitalet. Da jeg så tager til mit 2. lægebesøg bliver min egen læge chockeret over at jeg har fået den medicin, og har taget den i 2 måneder......nu sidder jeg med en skræk at min baby har taget skade af det. Jeg er 37+4 nu.

Anmeld

27. juli 2010

bagger26

line melias mor skriver:

det er jo spimpelthen så frygteligt jeg tænker bare hvis man ikke kan stole på lægen hvem fanden skal man så stole på

jeg er så glad for du fulgte din mavefornemmelse

De kan jo selvfølgelig altid lave fejl, også derfor det er SÅ vigtigt man selv læser de der sedler, for at fange nogle af de fejl der sker. Men ja man stoler jo selvfølgelig altid på sin læge og regner jo med de har styr på det..  Men jeg tjekker dem i hvert fald altid nu, og ringer og tjekker op hos lægen hvis jeg er tvivl om noget af det, for så får jeg da bekræftet at den er god nok hvis det er..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.