lige et hulk fra mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. juli 2010

millesofie

øv øv Tinke er nu 7½mån og jeg har ikke ammet hende i 2 dage jeg ville så gerne amme hende til hun var et år men hun er åbenbart ikke interesseret

vi plejer at godnat amme lidt og så igen om morgen inden vi står op, men nu er hun begyndt at afvise brystet og det er ikke kun brystet nej det er til hvert måltid jeg må helst ikke made hende hun vil selv! men hun kan ikke, hun kan næsten finde ud af det med at samle en hapser op med to finger

men det er bare ikke meget mad hun får i løbet af en dag på den måde

jeg er nu begyndt at lave to flasker på 150 en med MME og en med majsvælling og hun drikker begge inden hun sover om aftenen der er kun ca 60 tilbage af majsvællingen og den slupper hun i sig kl 4 i nat

hulk hulk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

millesofie

er der foresten nogen der har et godt råd

de modtages med kyshånd

Anmeld

28. juli 2010

thildemus

Ikke andet råd, end at hvis hun selv siger fra så skal du nok bare acceptere det. Det er da super flot at du har ammet så længe som du har. Det er jo vigtigst de første 4 måneder, hvis man tænker på antistoffer fra modermælken.

Et barn fra min mødregruppe afviste brystet lige før de 4 måneder og det synes sundhedsplejesken var helt ok.

Det med at spise selv må du nok også bare acceptere, hun vil jo bare vise dig, hvor dygtig hun er. Hvis du er helt i tvivl om hun får nok at spise, så ring til din sundhedsplejeske. Mit råd ville være at tilbyde hende mad oftere.

Op med hovedet, du har en dygtig pige - det er jo ikke noget at være ked af

Anmeld

28. juli 2010

Mette Nexø

Har selv lige oplevet det samme, min Zenia på 6½ mdr stoppede fra den ene dag til den anden og ville slet ikke, så nu er det flasker og ske mad, som hun heldigvis er vild med, får 4 skemåltider om dagen og 2-3 flasker.

Tror bare at man skal tage som et tegn på de er vokset fra det med amningen selvom det ikke er sjovt.

Anmeld

31. juli 2010

millesofie

Mette Nexø skriver:

Har selv lige oplevet det samme, min Zenia på 6½ mdr stoppede fra den ene dag til den anden og ville slet ikke, så nu er det flasker og ske mad, som hun heldigvis er vild med, får 4 skemåltider om dagen og 2-3 flasker.

Tror bare at man skal tage som et tegn på de er vokset fra det med amningen selvom det ikke er sjovt.

ja man må jo finde sig i det men snøft

tinke får nu kun den ene flaske MME og så en med majsvælling er det mon for lidt

Anmeld

1. august 2010

Mette Nexø

millesofie skriver:

ja man må jo finde sig i det men snøft

tinke får nu kun den ene flaske MME og så en med majsvælling er det mon for lidt

Majsvælling er vel baseret på mælk, her prøver vi også med vælling, men er ikke altid hun gider det, men mme er der ingen problemer med.

Om hun får nok, hvor meget mme får hun?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.