Snart slut, hulk hulk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. juli 2010

Dictes mor

Hvornår stoppede I med at amme, og hvordan vidste I, at det var slut?

Dicte har spist grød et par uger nu, og det har seriøst påvirket min produktion af mælk. Den er næsten gået helt i stå nu, og det er jeg egentlig lidt ked af, eller både og, for det passer mig nu fint nok, at hun ikke ammes fuldt ud længere, men samtidig er det også en æra, som er ved at slutte, og jeg kommer til at savne at sidde med hende, og have de hygge stunder sammen. Jeg tror nu, at jeg vil blive ved med at amm hende mellem måltider. Som det er nu går dagen sådan her:

Hun ammes, når hun står op, og ammes igen til formiddagsmad, så får hun grød til frokost, så ammes hun igen til eftermiddag, får grød til aftensmad, ammes igen og får en flaske lige før sengetid.

Det eneste problem er, at jeg kun har en masse mælk om morgenen, resten af dagen spiser hun kun 3 min og så er brystet tomt, og hun brokker sig.

Men det er vel meget normalt, at man ikke bliver ved at have nok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

TbCp

Da Liva var 4 mdr. måtte jeg supplere op med flaske. Men amningen stoppede helt da hun var ca. 8 mdr. Til sidst var det kun når hun vågnede at hun fik en tår.
Hun sagde selv fra til sidst.

Jeg savnede det rigtig meget! Jeg var ellers en af dem som slet ikke ville amme til at starte med... men jeg blev rigtig glad for det

Anmeld

27. juli 2010

MyBaby

Åh, jeg kender bare godt den følelse! Ida begynder nok også snart på grød og det ser jeg frem til med meget blandede følelser! 

Hvor gammel er din datter? Hvornår begyndt hun med grøden? Jeg er nemlig lidt i tvivl om, hvornår jeg skal begynde at give Ida grød - hun er 4 måneder den 10. august og vil egentlig gerne vente lidt længere, men hun er allerede nu meget interesseret i alt det, vi andre putter i munden...

Anmeld

27. juli 2010

Dictes mor

MyBaby skriver:

Åh, jeg kender bare godt den følelse! Ida begynder nok også snart på grød og det ser jeg frem til med meget blandede følelser! 

Hvor gammel er din datter? Hvornår begyndt hun med grøden? Jeg er nemlig lidt i tvivl om, hvornår jeg skal begynde at give Ida grød - hun er 4 måneder den 10. august og vil egentlig gerne vente lidt længere, men hun er allerede nu meget interesseret i alt det, vi andre putter i munden...

Dicte startede med grød en uge før hun blev 4 mdr. Eller det vil sige, at der begyndte jeg at give det, men det var meget lidt der blev spist, det var først efter en uges tid, hun begyndte at spise det, og nu nyder hun det helt vildt!

Anmeld

27. juli 2010

MyBaby

Dictes mor skriver:

Dicte startede med grød en uge før hun blev 4 mdr. Eller det vil sige, at der begyndte jeg at give det, men det var meget lidt der blev spist, det var først efter en uges tid, hun begyndte at spise det, og nu nyder hun det helt vildt!

Okay - ja, jeg kan godt forestille mig, at de små pus lige skal lære at spise det, før der egentlig bliver spist noget!

Anmeld

27. juli 2010

Dictes mor

MyBaby skriver:

Okay - ja, jeg kan godt forestille mig, at de små pus lige skal lære at spise det, før der egentlig bliver spist noget!

Hun startede med grød, fordi hun ligesom din pige pludselig blev meget interesseret i det vi spiste

Anmeld

27. juli 2010

MyBaby

Dictes mor skriver:

Hun startede med grød, fordi hun ligesom din pige pludselig blev meget interesseret i det vi spiste

Ja, jeg tror også, jeg må tage Idas nysgerrighed alvorligt og ikke starte for sent, så jeg ikke risikerer, at hun pludselig mister interessen igen! 

Anmeld

27. juli 2010

Lullaby

Stoppede først da Yazmin var knap 2 år. Jeg stoppede fordi at hun stadig ikke sov igennem og det hjalp. Men hold da op jeg savnede det og gør det stadig. Elsker at amme.

Anmeld

27. juli 2010

iris-mor

Vores Siri på snart 6 måneder er lige begyndt med grød i går. Men også med blanded følelser hos mig.

Vores første pige på snart 5 år ammede jeg fuldt ud til hun startede i dagpleje, så var der ligesom ikke andet at gøre. Dvs vi har slet ikke prøvet det her med grød og mos sådan for alvor, fordi hun ikke havde lyst. Så nu det er jo spændende.

Vores sundhedepl siger forresten at man kan tjekke om barnet er parat ved at give dem et lille stykke kogt kartoffel i munden og se hvad de gør, det gjorde vi og hun spiste det, så nu er vi i gang.

Og sikken en frihed det giver når barnet kan få andet end bryst!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.