? om jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Siber

Spiser i jerntabletter?

Her i Norge skal man ikke spise jerntabletter bare sådan. Men man får taget blodprøve ved lægen hver gang man er der, også kan de se om man skal have jern!

Men er det også såden i DK? Jeg tænker at jeg er lidt usikker i forhold til det. Om jeg alligevel skal spise lidt jern eller hva

Knus Siber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

norup81

Hej.

Jeg spiser jerntabletter, fik faktisk at vide både ved lægen og til scanning at det var en rigtig god ide at spise jerntabletter når man var i uge 10.

Ved ikke om det er generelt i dk, men det var den besked jeg fik da jeg var til første læge besøg.

Håber du kan bruge det svar til noget.

Hilsen Britt

Anmeld

26. juli 2010

misslea

Siber skriver:

Spiser i jerntabletter?

Her i Norge skal man ikke spise jerntabletter bare sådan. Men man får taget blodprøve ved lægen hver gang man er der, også kan de se om man skal have jern!

Men er det også såden i DK? Jeg tænker at jeg er lidt usikker i forhold til det. Om jeg alligevel skal spise lidt jern eller hva

Knus Siber

hejsa...

Jep - jeg spiser også jerntabletter! Og jeg fik nemlig også besked på at det var en rigtig god idé!!

Je læste også ALLE steder, at man skulle tage folin de første 3 mdr. og jerntilskud fra ca. 10. uge (mener jeg)

Derudover har min læge tjekket, hvordan min blodmængde har været løbende... og den har været tip top

Mange knus fra Lea 30+0

Anmeld

26. juli 2010

oo

jeg har kun fået taget blodprøve ved første lægebesøg og der lå mit tal på 9, så det var fint højt. men jeg startede med jern tabletter omkring 13. uge (tror jeg nok) fordi jeg begyndte at blive svimmel, træt og få hovedpine. det er stadig sådan, at hvis jeg glemmer jernet, så slår det ind nogle dage senere med netop svimmelhed, træthed og hovedpine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.