Hvor ofte ammer i? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.311 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Risen

Hvor ofte ammer i jeres børn piger? .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Anne85

KONSTANT synes jeg  Har faktisk lige netop idag oprøvet at skrive ned hvornår jeg ammer og hvordan hun sover... har bare slet ikke overblik over det... men siden midnat har jeg ammet 8 gange... og det tror jeg egentlig er lidt i forhold til de andre dage. Hun kører meget rytmen med at sove 2-3 timer - er så vågen i en time eller to og her laver hun stort set ikke andet end at æde og så sover hun lige et par timer igen. Hun spise meget om aftenen og sover mere her om dagen.

Hvor ofte er I oppe om natten? I nat har jeg ammet kl 00.00, 3.40, 4.10 (men her var hun så vågen til 5.30 ), 6.50 og 8.45 hvorefter vi så stod op (storebror er på mini ferie så det er med at udnytte at kunne sove lidt længe).

Knus Anne med lille Nynne der bliver to uger imorgen

Anmeld

26. juli 2010

Risen

Anne85 skriver:

KONSTANT synes jeg  Har faktisk lige netop idag oprøvet at skrive ned hvornår jeg ammer og hvordan hun sover... har bare slet ikke overblik over det... men siden midnat har jeg ammet 8 gange... og det tror jeg egentlig er lidt i forhold til de andre dage. Hun kører meget rytmen med at sove 2-3 timer - er så vågen i en time eller to og her laver hun stort set ikke andet end at æde og så sover hun lige et par timer igen. Hun spise meget om aftenen og sover mere her om dagen.

Hvor ofte er I oppe om natten? I nat har jeg ammet kl 00.00, 3.40, 4.10 (men her var hun så vågen til 5.30 ), 6.50 og 8.45 hvorefter vi så stod op (storebror er på mini ferie så det er med at udnytte at kunne sove lidt længe).

Knus Anne med lille Nynne der bliver to uger imorgen

Lige mine ord.. KONSTANT.. hehe.. Ej , synes også Clara har en meget god rytme med 3 timer ..  Om natten ammer jeg 24 , 02:30 , 05:30 og 8:00 ca.. Sådan lige hvad jeg kan huske.. Alt fra 3-5 gange er jeg oppe.. Det er benhårdt sys jeg.. Skal godt nok vænne mig til aldrig rigtigt at kunne sove igennem.. 

Anmeld

26. juli 2010

Anne85

Det ER bare skide hårdt. Specielt synes jeg det er hårdt de gange hvor hun ikke umiddelbart falder i søvn lige efter... Hun er ik ked, ligger bare og "snakker" og brokker sig lidt... DER synes jeg dælme det er hårdt. Og så kan det endda gå nu hvor manden er hjemme... Jeg frygter hvordan det blir når han starter på job igen og jeg står selv med to børn om morgenen og ikke bare lige kan soveven time eller to længere. Men nå, det er jo bare en periode og så må der ligge lidt ekstra støv i krogene og ens sociale liv må stå lidt på standby så man kan bruge dagen til at sove når baby sover

Anmeld

26. juli 2010

Risen

Anne85 skriver:

Det ER bare skide hårdt. Specielt synes jeg det er hårdt de gange hvor hun ikke umiddelbart falder i søvn lige efter... Hun er ik ked, ligger bare og "snakker" og brokker sig lidt... DER synes jeg dælme det er hårdt. Og så kan det endda gå nu hvor manden er hjemme... Jeg frygter hvordan det blir når han starter på job igen og jeg står selv med to børn om morgenen og ikke bare lige kan soveven time eller to længere. Men nå, det er jo bare en periode og så må der ligge lidt ekstra støv i krogene og ens sociale liv må stå lidt på standby så man kan bruge dagen til at sove når baby sover

Åh det kan jeg godt forstå.. Der er clara ellers lidt af en englebasse som bare sover og sover..  Ville ønske jeg var millionær så havde jeg ansat en rengøringskone døgnet rundt for pyha her kunne godt trænge til at blive gjort lidt rent.. 

Anmeld

26. juli 2010

Anne85

Risen skriver:

Åh det kan jeg godt forstå.. Der er clara ellers lidt af en englebasse som bare sover og sover..  Ville ønske jeg var millionær så havde jeg ansat en rengøringskone døgnet rundt for pyha her kunne godt trænge til at blive gjort lidt rent.. 

Her har jeg smidt hende i bæreselen... Det gav mig lige en halv time til at få støvet bare lige det værste af... Og så tog hun lige 5 minutter i skråstolen imens jeg hang vasketøj op... Men nøj hvor når man ikke meget i løbet af sårn en dag

Anmeld

29. juli 2010

Risen

Anne85 skriver:

Her har jeg smidt hende i bæreselen... Det gav mig lige en halv time til at få støvet bare lige det værste af... Og så tog hun lige 5 minutter i skråstolen imens jeg hang vasketøj op... Men nøj hvor når man ikke meget i løbet af sårn en dag

Skøønt søde..! Jeg tænkte på en anden ting, hvordan ammer du? .. Altså hvor lang tid? på 1 bryst , skiftende eller hvordan? .. 

Anmeld

29. juli 2010

Anne85

Risen skriver:

Skøønt søde..! Jeg tænkte på en anden ting, hvordan ammer du? .. Altså hvor lang tid? på 1 bryst , skiftende eller hvordan? .. 

Jeg har fået en turbo æder hun spiser ca 5 minutter hvor hun bare gir den gas.. Her har hun også en indbygget hoste pause fordi hun nærmest er ved at blive kvalt fordi mælken vælter ind i munden på hende. Jeg tilbyder for det meste kun det ene bryst for hun overæder og gylper altid bagefter. Var helt bange for at hun ik fik hvad hun sku ha fordi hun spiser så hurtigt og gylper så meget.. Men da sundhedsplejersken var her da hun var 8 dage havde hun taget 1/2 kg på så hun får vist hvad hun skal ha og så prøver jeg at amme i skiftende stillinger: almindeligt, liggende, tvillingestilling - døjer nemlig stadig med revner og smerter i det højre bryst så prøver at skifte lidt mellem hvilke områder der blir udsat

Anmeld

9. august 2010

Corn

Aslan er begyndt at sove seks timer i træk........... Fra 18-24...

Det er ikke sjovt... Men når han/jeg får det vendt til 24-06, så er han altså sin mors yndlings-Aslan...

Jeg ammer liggende om natten og siddende om dagen, og ét bryst - ét måltid

Og så havde jeg lige 4 dage med høj feber, ømme led, hals- og brystbetændelse i forrige uge, og så to dage med dårlig mave i sidste uge, så jeg er på den ultimative slankekur, når jeg ikke har kunnet spise, og Aslan bare vil ammes hele tiden...

Anmeld

13. august 2010

NoName

Anne85 skriver:

hvad får du tiden til at gå med om natten når nynnemusrn ikke falder i søvn med det samme...?

hvad gør i andre?

underholder i til de små sover, eller sidder i bare og venter??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.