Hvorfor......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.538 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

linemus

... kommer der hvide pletter/belægning i mine plastikbøtter, når de har været i opvaskemaskinen?? De er ikke til at få af igen

Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Tynen

Og hvorfor laver vores vaskemaskine pletter på tøjet på trods af at tromlen ER tørt/vaslet af?

De er ikke til at få af igen

Anmeld

26. juli 2010

Anja

linemus skriver:

... kommer der hvide pletter/belægning i mine plastikbøtter, når de har været i opvaskemaskinen?? De er ikke til at få af igen

Line

Vores plastikbøtter har de samme hvide pletter og nej, jeg kan ikke lige få dem af.

Har tænkt, at de måske ikke kan tåle varmen ??

Anmeld

26. juli 2010

Tynen

Forresten, så ved jeg ikke hvad man gør med de belægninger.
Døjer selv med dem.
Måske man skulle skifte hele skidtet ud til nogle hvide farver.. Så ser man det ikke så godt

Anmeld

26. juli 2010

linemus

Tynen skriver:

Og hvorfor laver vores vaskemaskine pletter på tøjet på trods af at tromlen ER tørt/vaslet af?

De er ikke til at få af igen

Det har jeg også døjet med. Svigerfar - han ved alt om sådanne maskiner - sagde det enten var på grund af forkert sæbedosering eller fordi... øh, vist nok noget med kalk og varmelegemet el.lign. Og så kunne jeg prøve at komme eddike i jævnligt. Det har jeg gjort hver gang jeg har vasket 90 grader og også engang imellem ellers, og det har hjulpet.

Jeg har lige købt nye bøtter - godt nok ikke kridhvide

Er jeres hvid-på-bøtter også sådan noget man kan ridse i med en negl?

Anmeld

26. juli 2010

ka li ja

line det er garanteret fordi din opvaskemaskine ALTID står på 65 grader.....

en eller anden dag kommer der også hvide pletter på dine glas ( kaldet glas pest ) det er fordi de ikke kan tåle varmen.

så enten skal du vaske koldere, ellers må du leve med pletterne

Anmeld

26. juli 2010

linemus

ka li ja skriver:

line det er garanteret fordi din opvaskemaskine ALTID står på 65 grader.....

en eller anden dag kommer der også hvide pletter på dine glas ( kaldet glas pest ) det er fordi de ikke kan tåle varmen.

så enten skal du vaske koldere, ellers må du leve med pletterne

Nå? Hvad er det da normalt at vaske på?

Anmeld

26. juli 2010

ka li ja

linemus skriver:

Nå? Hvad er det da normalt at vaske på?

jeg kan ikke huske om det er 40 eller 45 grader..

den du vasker på er til gryder. du har også en hvor der kun er afbilledet glas på. den er til alm ting som glas tallerkender og plastbeholdere, hvor tingene ikke er groet fast i

Anmeld

26. juli 2010

linemus

ka li ja skriver:

jeg kan ikke huske om det er 40 eller 45 grader..

den du vasker på er til gryder. du har også en hvor der kun er afbilledet glas på. den er til alm ting som glas tallerkender og plastbeholdere, hvor tingene ikke er groet fast i

Hm... Det et nok derfor den altid står på 65...

Anmeld

26. juli 2010

Muffinmus

linemus skriver:

Hm... Det et nok derfor den altid står på 65...

ENIG, honestly mand, vi vasker også på 35 grader. Har flere gange prøvet den med glas på og helt ærligt, det bliver sgu hverken helt rent eller tørt..det skal stå længe og tørre og der kommer af den grund på fede klamme bakterier på efter vasken...nasty!

Så vi skider på det hele go får glaspest på glassene:-)

Og har i øvrigt også hvide pletter på, det er tilsyneladende varme kombinéret med fedt.... f.eks fra smør, olie, margarine eller lign som vores mad ofte er lavet i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.