Hvad gør jeg? (Esther og middagslur)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

381 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

Anja

Henover sommeren er Esther blevet SÅ dårlig til at sove til middag. Drengene har altid nydt at sove og helst i barnevognen med et par sutter, men ikke denne dame lige pludselig.

De sidste par uger har hun flere gange sprunget luren over. Jeg har prøvet at putte i barnevognen, men hun sætter sig bare op og nægter at sove. Når jeg så putter hende i sengen på værelset bliver hun tosset. I går skreg hun 45 min inden jeg gav efter og tog hende op. Jeg er selvfølgelig inde og putte hende hver 5. - 8. minut, give krammer og sige hun skal sove så hun kan være frisk senere.

De gange hun ikke har sovet har der været lidt træthedskrise omkring kl 17, men ikke pyller og så har hun fint klaret den til ca kl 20.

Jeg vil jo gerne have hende til at sove, hvad gør jeg?? Har ingen erfaring med børn, der ikke gider middagsluren.

Hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Joan ( Smallie )

Anne sover ikke ret godt i vogn for tiden og hun kan overhovedet ikke undvære sin middagslur for så bliver hun godt nok MEGET træls omkring kl 16 og så frem til kl 18 hvor hun vil ligge sig. Så jeg har gjort det at jeg har stilt en weekend seng ud og den sover hun så i nu gerne 3 timer.

Kan jo værre hun har det for varmt eller at hun ikke har brug for at sove til middag mere der er jo nogen børn der er meget hurtig til at skippe middagsluren.

Anmeld

26. juli 2010

Anja

Jeg tror ikke, at hun har det for varmt. Vinduerne på værelset står lidt åbne og jeg lufter altid godt ud inden hun puttes.

Jeg har selv tænkt tanken, at hun måske pludselig ikke har behovet for middagsluren mere, men humlen ved det er jo, at hun jo skal tilbage i dp på mandag efter 5 ugers sommerferie og i dp SKAL hun jo sove, for det er dpmors pause. Synes bare det er SÅ træls at skulle aflevere et barn, der er umuligt at få til at sove. Håber at hun måske accepterer det bedre, når det ikke er mig, der putter hende.

Synes dog, at det er tidligt, hvis hun skal til at droppe middagsluren, hun bliver 2 år midt i oktober

Anmeld

26. juli 2010

Louise mortil4

Anja skriver:

Jeg tror ikke, at hun har det for varmt. Vinduerne på værelset står lidt åbne og jeg lufter altid godt ud inden hun puttes.

Jeg har selv tænkt tanken, at hun måske pludselig ikke har behovet for middagsluren mere, men humlen ved det er jo, at hun jo skal tilbage i dp på mandag efter 5 ugers sommerferie og i dp SKAL hun jo sove, for det er dpmors pause. Synes bare det er SÅ træls at skulle aflevere et barn, der er umuligt at få til at sove. Håber at hun måske accepterer det bedre, når det ikke er mig, der putter hende.

Synes dog, at det er tidligt, hvis hun skal til at droppe middagsluren, hun bliver 2 år midt i oktober

det kan jo godt være det kun er hjemme ved jer selv hun ikke har brug for luren mere. Selv om hun har storesøskende så bliver hun ikke helt aktiveret så meget som hun ville blive i DP. Nanna har enkelte gange holdt ud uden middagslur når hun er hjemme i længere tid i træk. Hun er kun lige 15 mdr. Tror ikke du behøver være så nervøs for at hun ikke vil sove hos DP.

Knus Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.