Jeg har altid gerne vil have en pige der hed Nikita, lige siden jeg så en amerikans serie om denne flotte høje lyshåret kvinde der var lejemorder, der var sådan et eller andet stærk kvinde/gudinde/hyggelig en meget sjov blanding over hende. Da jeg så blev gravid og de ikke kunne finde ud af om det blev en pige eller dreng, så måtte jeg på jagt, og så begyndte jeg at tænke om, hvad nu hvis navnet ikke passer til hende, så jeg skrev alle mine forslag ned, jeg havde det nemmest med pigenavnene, da jeg gerne ville have et navn der ikke var helt almindelig, udlandsk, men skulle kunne udtales i dk uden at det blev oversat til et eller andet træls... Hoppede forresten en masse navne over fordi der var en eller andet træls assositation til,. Jeg søgte meget efter navnenes betydning
Her var min endelige liste:
Piger
Nikita
Natika
Mila
Isabell
Drenge
Makya
Amadeus
Leonardo
Thue (efter far, stavet lidt and.)
Lucas (lidt for alm., men jeg syntes bare det er så sødt)
Milo (det navn jeg ville have valgt, var hun blevet en dreng)
Da hun så blev født lignede hun overhovedet ikke en Nikita, men en sammenblanding af en grønlænder/kineser og hendes far, sjovt nok, men der var ingen tvivl om hvad hun skulle hedde i mit hoved, men jeg skulle jo så heller ikke blive enige med nogen, selvom min familie godt nok syntes det var en underligt navn.. I love it.. og min lille pige ligner mere end Nikita nu.. 
Anmeld