vægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

hc=k

Hvordan i alverden kan man vide hvor meget ens normalvægt er?

Jeg har på 2,5 måneder tabt mig 9 kg, jeg startede på 90 kg og vejer så nu 81. Det er jo ganske godt gået og min krop er blevet helt anderledes. Jeg passer nu en størrelse 38 i jeans og en størrelse L i bluser. Jeg har meget brede knogler så det vil være urealistisk hvis jeg skulle veje 60 kg, men i følge bmitests på nettet er det ca Det Jeg skal veje.
Jeg har fået en tid hos en diatist hos min læge så Jeg kan få nogle råd så Jeg skal nok finde ud af det, men er bare så nysgerrig.

Vil lige sige at jeg er 23 år, vejer 81 kg og er 173 cm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

Svei

Tja...når du kan lide det du ser i spejlet, når du har en normal bmi, når dit taljemål er under 80 cm, når din fedtprocent ikke er for høj..alle disse kan bruges samlet som indikator for om du er for stor.

Din vægt skal ligge mellem 61-74kg....men langt de fleste tykke mennesker mener selv de er robuste byggede og når så fedtet kommer af, så er de det ikke i den grad de selv mente.... jeg troede jeg skulle ligge 6 kg højere end jeg gør nu og jeg er endda robust bygget, men altså, min vægt ligger cirka midt imellem de to tal jeg skal veje indenfor...

Så jeg ville da lige smide 10 kg mere og se om det ikke ville se skide godt ud... lyder i hvert fald til du vejer en del for meget endnu....

Anmeld

25. juli 2010

hc=k

Jeg vejer stadig formeget, men jeg har fået afvide at jeg ikke skal tabe mere end 6 kg mere, men men men jeg vil gerne tabe omkring 15 kg.

Anmeld

25. juli 2010

Svei

hc=k skriver:

Jeg vejer stadig formeget, men jeg har fået afvide at jeg ikke skal tabe mere end 6 kg mere, men men men jeg vil gerne tabe omkring 15 kg.

Jeg ville klart gå efter de 15kg, så er der lidt at give af og så kan du se hvad du synes...som sagt vejer jeg 6 kg mindre end hvad jeg troede jeg skulle og jeg vil endda gerne smide 5 mere...når man er stor og taber sig tror jeg man skal passe på ikke at stoppe op på halvvejen og sige at nu er det fint...men lige give det sidste og komme derned hvor man virkelig er tilfreds..

Har du prøvet at måle dine hofter, talje og bryst, det kan give et meget godt indtryk af hvor langt du er...

Anmeld

25. juli 2010

hc=k

Nej jeg har ikke målt noget, men det skal Jeg da have prøvet. Specielt du hvor Jeg er begyndt at træne

Anmeld

25. juli 2010

henh01

Altså jeg har gået til diætist før min graviditet fordi jeg gerne ville tabe mig og hun målte, vejede og kørte diverse strimbler. Hendes konklussion var så at jeg skulle veje 70 kg på trods af kun at være 166 høj, da mine muskler vejer mere end gennemsnittet osv. Det er meget forskelligt gfra person til person så lad dig ikke blive skræmt af de 60 kg. Det vigtigste er at din krop er i balance - muskelmasse, knogler, fedt osv. Man kan godt blive for tynd uden at veje for lidt hvis kroppen kommer i ubalance,

Alt dette kan din diætist hjælpe dig med.

God fornøjelse.

Anmeld

25. juli 2010

Svei

henh01 skriver:

Altså jeg har gået til diætist før min graviditet fordi jeg gerne ville tabe mig og hun målte, vejede og kørte diverse strimbler. Hendes konklussion var så at jeg skulle veje 70 kg på trods af kun at være 166 høj, da mine muskler vejer mere end gennemsnittet osv. Det er meget forskelligt gfra person til person så lad dig ikke blive skræmt af de 60 kg. Det vigtigste er at din krop er i balance - muskelmasse, knogler, fedt osv. Man kan godt blive for tynd uden at veje for lidt hvis kroppen kommer i ubalance,

Alt dette kan din diætist hjælpe dig med.

God fornøjelse.

Må jeg spørge hvad dine mål er...nu du også er en prop ligesom mig...

Og du vejer vel egentlig også lige indenfor normal området i forhold til din højde....)

Anmeld

25. juli 2010

henh01

Eva. skriver:

Må jeg spørge hvad dine mål er...nu du også er en prop ligesom mig...

Og du vejer vel egentlig også lige indenfor normal området i forhold til din højde....)

Jeg nåede ikke mit mål inden jeg blev gravid. Mødte ny kæreste og vupti så røg der lige 6 kg ekstra på og nu graviditet, men da jeg var "mindst" målte jeg 81 i taljen og 96 om hofterne. Har altid døjet med det forfærdelige irriterende håndtag. Når jeg har født skal jeg helt sikkert i gang igen og forhåbentlig ned på de 70. Vejer nu 84 så der er lang vej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.