Hjælp fra det offentlige som selvalgt enlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.749 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

Prinsemor

Hej alle.

Jeg vil høre om her er nogle, som kan fortælle noget om hvorvidt man som selvvalgt enlig mor modtager hjælp fra det offentlige i form af feks børnecheck og hjælp til betaling af institution?

Jeg er mor til en dreng på otte og skal starte på pædagogisk universitet til september og har det brændende ønske at få et barn mere.

Og er her også mulighed for at få et indblik i hvor let eller svært I andre har haft ved at blive gravide ved insemination.

MVH. Prinsemor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

3xM

mener jeg har hørt at det er det bidrag svarende til hvad faderen ville give som du ikke er berretiget til.

men børnepenge hvert kvartal dog ikke inkl de ekstra ordinære som man ellers for som enlig

samt for du tilskud til bh. sfo mv.

Anmeld

28. juli 2010

Prinsemor

Tak for dit svar MariaogMarcus! :-)

Anmeld

28. juli 2010

dorthemus

mariaogmarcus skriver:

mener jeg har hørt at det er det bidrag svarende til hvad faderen ville give som du ikke er berretiget til.

men børnepenge hvert kvartal dog ikke inkl de ekstra ordinære som man ellers for som enlig

samt for du tilskud til bh. sfo mv.

Det er kun hvis man er insemineret...at man ikke får Det særlige tilskud. Men ja til familie- og børneydelsen, det ordinære og det ekstra ordinære tilskud

Anmeld

28. juli 2010

3xM

dorthemus skriver:

Det er kun hvis man er insemineret...at man ikke får Det særlige tilskud. Men ja til familie- og børneydelsen, det ordinære og det ekstra ordinære tilskud

super så blev jeg også lidt klogere

Anmeld

28. juli 2010

N&J

Og så får du friplads udfra din indkomst (som jo er lav når du læser), så du får nok 100 % friplads..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.