Mai-pigen skriver:
Jeg er nu 31+3 og tankerne begynder så småt at kredse om fødslen, som nærmer sog med hastige skridt.
Min forespørgsel går ud på om der er nogen andengangsfødende, der har fået kejsersnit første gang, som vil dele deres oplevelse?
Jeg vil bare så gerne ha en rigtig god oplevelse denne gang, da første gang, var mere eller mindre et mareridt. Jeg drømmer om en normal fødsel denne gang, hvor vi efterfølgende kan overnatte på familieafsnit én nat, og så hjem i de vante rammer, det er min drøm, som jeg bare så gerne vil opnå!
Så jer andengangs-mødre, der har fået kejsersnit, kom med jeres fortælling, gode som knap så gode...uanset hvad, ender det jo altid med noget helt igennem fantastisk... 
Dårlig oplevelse her - havde veer i over 60 timer (mandag nat til og med torsdag aften hvor jeg fik aks). Der var ingen fremgang, de forsøgte alt, tog vandet, vedrop, hindeløsning alt. For til sidst at beslutte sig for aks. Jeg var så syg til sidst, fik epidural x 3 og kastede op i stride strømme. Havde shaking syndrome og koldsved. Og så kan jeg faktisk ikke huske noget fra vi kom på operationsstuen og frem til 3 timer efter på opvågningen andet end at jeg var rigtig skidt.
Det var den dårlige fødsel.
For en uge siden fik jeg så igen pks men en helt anden og positiv oplevelse.
Jeg måtte også gerne have valgt at føde a natural, men grundet min lille pige herhjemme som kun er 18 måneder og oplevelsen sidst, hvor jeg rent fysisk ikke var "til stede" ville jeg være dette 100% denne gang. Så derfor kejsersnittet.
Fordi du fik aks første gang, betyder det jo ikke at du ikke kan føde normalt, medmindre dit bækken er for lille og det vil jeg skyde på at de målte under sidste fødsel. Det gjorde de med mig, men det er først her anden gang at jeg har fået noget som helst af vide igennem min journal fra tidligere ophold på Hvidovre Hospital (denne gang var det Gentofte).
Jeg synes da helt klart at du skal føde naturligt (eller i det mindste prøve) når det nu betyder så meget for dig