ude og amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2010

Low

Englebisse skriver:

Undskyld jeg spørger, men er du flov over at amme?? Jeg synes jo amning er det mest naturlig at gøre. Selvfølgelig skal man ikke sidde og blotte sit bryst hvor som helst. Men man kan jo sætte sig lidt væk fra andre heller som en anden skrev tage en stofble og gemme dit bryst og dit barn De fleste steder er der jo puslerum med ammastue. Det ved jeg selvfølgelig ikke om de har på bakken. Evt kunne man jo ringe og hører.

Nej, jeg er skam ikke flov over at amme . Og de gange jeg har gjort det offenligt der har folk kun smilet men jeg er bare ikke så meget for at blotte mit bryst. Når jeg er hjemme ved nogle hvor jeg ikke har malket mælk ud så sætter jeg mig ind i et andet rum . Det med en stofble det har jeg prøvet. Jeg synes hele tiden at den falder ned og så får jeg vist mit bryst alligevel . Jeg prøver lige at tjekke på deres hjemmeside om de har et sted til sådan nogle ting der ude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Mumto3

Ammetøj!!!1 Det er har været løsningen for mig. Der kan man nøjes med at 'stikke brystvorten ud' og den sutter barnet jo på, der er er INTET af brystet der er blottet.

-og generelt synes jeg da at folk er gode til at kigge den anden vej og ikke stå og nedstirre ens bryster.

Personligt ville jeg ALDRIG give modermælkserstaning, bare for at slippe for at amme så andre mennesker opdagede at jeg ammede mit barn.

Jeg har selv ammet alle steder, i parker, i indkøbscentre, på resturanter, på cafér, hjemme hos folk, i bussen , i toget osv. Jeg har selvfølgelig altid gjort det diskret. Bare lige lagt barnet til, evt. med en stof ble over barnet.

Anmeld

24. juli 2010

Low

Jeg fandt ud af at de har et dejligt rum til sådan nogle ting , hvor dejligt . Så tror jeg bare at jeg opbevare mælken i mine bryster og ammer ham helt normalt nu hvor de har sådan et lækkert rum

http://www.bakken.dk/bakkens_forretninger/oevrige/puslerum_ammestue.html

Anmeld

24. juli 2010

baby2010

Det er slet ikke noget problem!!! Se her:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&type=ARTIKLER&id=63

Der står, at udmalket mælk kan holde sig 6-8 timer i køleskab.

Og du skal da SLET ikke være flov over at være lidt blufærdig, det er jeg da i den grad også!!! Min far eller min svigerfamilie skal da heller ikke ved en fejl se mine bryster nix nej, så jeg går også ALTID væk, når jeg skal amme hjemme hos ham...

Anmeld

24. juli 2010

baby2010

baby2010 skriver:

Det er slet ikke noget problem!!! Se her:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&type=ARTIKLER&id=63

Der står, at udmalket mælk kan holde sig 6-8 timer i køleskab.

Og du skal da SLET ikke være flov over at være lidt blufærdig, det er jeg da i den grad også!!! Min far eller min svigerfamilie skal da heller ikke ved en fejl se mine bryster nix nej, så jeg går også ALTID væk, når jeg skal amme hjemme hos ham...

SLUDDER ikke i køleskab, men ved stuetemperatur, dvs. fint i en pusletaske fx 

Anmeld

25. juli 2010

LC

Jeg har købt et ammetæppe, CoverMe fra ByJezz. Det hænger man lige om halsen og så ligge baby under det, og der er ikke nogle der kan se noget. Har været rigtig glad for det.

Og så har jeg bare brugt det i barnevognen, som babytæppe så jeg altid lige havde det med når jeg var nogle steder.

http://morogbaby.com/taepper-15/ammetaepper-16/

Anmeld

25. juli 2010

Willa's mor

Jeg syns da heller ik man skal blotte sig. Men en ammeble i bh-stoppen, falder den ingen steder og ingen kan se om baby sover eller spiser..

Det jo op til dig selv, men hvis du begynder at give flaske kan baby godt syns det var da dejligt nemt og vil ha mer af det..

Go tur...

Anmeld

25. juli 2010

Englebisse

Low skriver:

Nej, jeg er skam ikke flov over at amme . Og de gange jeg har gjort det offenligt der har folk kun smilet men jeg er bare ikke så meget for at blotte mit bryst. Når jeg er hjemme ved nogle hvor jeg ikke har malket mælk ud så sætter jeg mig ind i et andet rum . Det med en stofble det har jeg prøvet. Jeg synes hele tiden at den falder ned og så får jeg vist mit bryst alligevel . Jeg prøver lige at tjekke på deres hjemmeside om de har et sted til sådan nogle ting der ude

Jeg kan jeg godt forstår du ikke har lyst til at blotte dit bryst hvor som helst, men man kan jo sidde over i et hjørne og amme i ro og fred. Det jo godt du lige kiggede på deres hjemmeside og fandt ud af der var et sted du kunne amme i ro  For dit barn kan jo også mærke på dig når du ikke føler dig tilpas ved amningen foran alle andre.

Håber I får en dejlig tur på bakken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.